MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji

Izobraževanje, usposabljanje in vseživljenjsko učenje  97 kovno-pedagoških delavcev in staršev zagotavljanju varnega in spod­ budnega učnega okolja posebno pozornost namenjajo tudi nekatere iz­ med najpomembnejših globalnih »think tank« (npr. Brookings) kot tudi »fact tank« organizacij (npr. Pew Research Centre), v Sloveniji pa je zago­ tavljanje varnega in spodbudnega učnega okolja že nekaj let prednostna naloga Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport. To potrjujejo tudi rezultati mednarodnih raziskav merjenja izobraževalnih dosežkov, saj so dosežki učencev v šolah, kjer šolsko klimo ocenjujejo kot pozitivno, pra­ viloma višji. Hkrati pozitivna šolska klima pomembno vpliva na zmanj­ ševanje razkoraka med socialnoekonomskim statusom učencev ter nji­ hovimi dosežki (Japelj Pavešić idr., 2012). Npr. rezultati raziskave TIMSS 2007 in 2008 kažejo na pozitivno medsebojno povezanost pozitivne šol­ ske klime ter matematičnih in naravoslovnih dosežkov učencev in dija­ kov (Japelj Pavešić idr., 2012). V raziskavi Mladina 2020 smo počutje anketirancev v šoli merili z dvema trditvama, in sicer ‘V šoli se imam/sem se imel_a zelo lepo.‘ ter ‘V mojem ra- zredu je (bilo) vzdušje zelo sproščeno.’ . Obe trditvi smo merili s 5-stopenjsko lestvico (1 – sploh ne velja, … 5 – zelo velja). Grafikon 3.2: Vzdušje in počutje v razredu/šoli za leta 2000, 2010, 2020. V šoli se imam/sem se imel_a zelo lepo. V mojem razredu je (bilo) vzdušje zelo sproščeno. 2 3 4 2010 2020 2000 5 3,79 3,84 3,91 3,93 3,84 3,84 1 Viri podatkov: Mladina 2000, Mladina 2010, Mladina 2020.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=