MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji
Izobraževanje, usposabljanje in vseživljenjsko učenje 97 kovno-pedagoških delavcev in staršev zagotavljanju varnega in spod budnega učnega okolja posebno pozornost namenjajo tudi nekatere iz med najpomembnejših globalnih »think tank« (npr. Brookings) kot tudi »fact tank« organizacij (npr. Pew Research Centre), v Sloveniji pa je zago tavljanje varnega in spodbudnega učnega okolja že nekaj let prednostna naloga Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport. To potrjujejo tudi rezultati mednarodnih raziskav merjenja izobraževalnih dosežkov, saj so dosežki učencev v šolah, kjer šolsko klimo ocenjujejo kot pozitivno, pra viloma višji. Hkrati pozitivna šolska klima pomembno vpliva na zmanj ševanje razkoraka med socialnoekonomskim statusom učencev ter nji hovimi dosežki (Japelj Pavešić idr., 2012). Npr. rezultati raziskave TIMSS 2007 in 2008 kažejo na pozitivno medsebojno povezanost pozitivne šol ske klime ter matematičnih in naravoslovnih dosežkov učencev in dija kov (Japelj Pavešić idr., 2012). V raziskavi Mladina 2020 smo počutje anketirancev v šoli merili z dvema trditvama, in sicer ‘V šoli se imam/sem se imel_a zelo lepo.‘ ter ‘V mojem ra- zredu je (bilo) vzdušje zelo sproščeno.’ . Obe trditvi smo merili s 5-stopenjsko lestvico (1 – sploh ne velja, … 5 – zelo velja). Grafikon 3.2: Vzdušje in počutje v razredu/šoli za leta 2000, 2010, 2020. V šoli se imam/sem se imel_a zelo lepo. V mojem razredu je (bilo) vzdušje zelo sproščeno. 2 3 4 2010 2020 2000 5 3,79 3,84 3,91 3,93 3,84 3,84 1 Viri podatkov: Mladina 2000, Mladina 2010, Mladina 2020.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=