MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji
Izobraževanje, usposabljanje in vseživljenjsko učenje 93 naložbe temelji na [deterministični] predpostavki, da predstavljajo »bolj ši izobraževalni dosežki močan napovednik gospodarske rasti« (OECD, 2010: 3). Ta predpostavka o prevedljivosti učnih dosežkov v ekonomsko uspešnost je najbolj vidna v mednarodnih raziskavah merjenja izobraže valnih dosežkov na področju naravoslovne, matematične, bralne, raču nalniške in državljanske pismenosti. Število sodelujočih držav in obseg vloženih sredstev kot tudi medijska ter politična pozornost rezultatom teh raziskav so neizpodbiten dokaz, da predstavljajo [vsaj za svoje zago vornike] prvorazredno globalno merilo za ocenjevanje kakovosti in učin kovitosti ter pravičnosti šolskih sistemov. Globalna kultura testiranja je postala nekakšna »nova normalnost«, ki vodi do »datafikacije« (Williamson idr., 2020) ali celo do »škandalizaci je« vzgoje in izobraževanja (Steiner-Khamsi in Waldow, 2018). S tem so kvantitativni podatki postali pomembno sredstvo za zagotavljanje »legi timnosti« (Ringarp, 2016) posodobitev in ostalih sprememb javnega šo lanja. T. i. »upravljanje s številkami« (Grek, 2009) je vzpostavilo zaplete no razmerje med znanostjo, »big data« in politiko (Prutsch, 2019). Zadevo dodatno zaplete dejstvo, da je proces »korporatizacije vzgoje in izobraževanja« začel pomembno najedati egalitarni etos javnega šolanja. To je sovpadlo s premestitvijo poudarka v diskurzu neoliberalne agende na področju vzgoje in izobraževanja ter njegovo gravitacijsko orbito kon ceptov, ki sedaj vključuje tudi pojme, ki so bili še do nedavnega [izključ na] domena egalitarizma, npr. pravičnost, dobrobit, enakemožnosti, pošte nost itn. Te in ostale spremembe na širšem vsebinskem področju vzgoje in izobraževanja, npr. fenomen preizobraženosti, vzgoja in izobraževanje kot odložen vstop mladih na trg delovne sile itn., potrjujejo, da ostajata vzgoja in izobraževanje v samem središču javnih politik. »Izobraževanje je definitivno pomembno. Normalno, da je, sploh ne vem, kako naj odgovorim, tako samoumevno je to. Pri službi sicer ne vem, kako je to pomembno, pomembno pa je za razgledanost, čeprav to ni logično povezano.« (Maša, 26 let, samostojna, a prekarno zaposlena)
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=