MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji
Izobraževanje, usposabljanje in vseživljenjsko učenje 91 MITJA SARDOČ IN MARKO RADOVAN 3 IZOBRAŽEVANJE, USPOSABLJANJE IN VSEŽIVLJENJSKO UČENJE 3.1 Javno šolanje v sodobni pluralni družbi Sodobne družbe [tudi Slovenija oz. EU] se v zadnjih nekaj letih soočajo s številnimi spremembami ter s tem povezanimi izzivi in problemi. Terori stični napadi v številnih evropskih prestolnicah, problematika radikaliza cije ter nasilnega ekstremizma oz. varnosti nasploh [tudi v povezavi s t. i. »begunsko krizo«]; širše družbenopolitične razmere, npr. vzpon populi stičnih gibanj in nacionalizma [predvsemv posameznih državah članicah EU in njeni neposredni soseščini]; vloga medijev v posredovanju [kot tudi »generiranju«] informacij, npr. fenomen t. i. »fake news«; ter vzpon digi talnih medijev in socialnih omrežij so samo nekatere izmed sprememb, ki so v središču pozornosti tako akademske in raziskovalne skupnosti, sno valcev politik kot tudi medijev in širše javnosti nasploh. Kot posebej izsto pajoče velja izpostaviti globalne gospodarske trende, npr. »veliko gospo darsko recesijo«, ter s tem povezane spremembe v samem pojmovanju javnega šolanja kakor tudi procesa vzgoje in izobraževanja nasploh. Poleg prenosa vednosti, vzgoje in socializacije nasploh opravlja javno šola nje v sodobnih pluralnih družbah tudi vlogo t. i. »velikega izenačevalca«. Zagotavljanje enakih izobraževalnih možnosti velja namreč za enega od temeljev javnega šolanja ter enega od osnovnih mehanizmov zagotavlja nja pravičnosti v procesih distribucije selektivnih družbenih položajev. Kakor izpostavljajo avtorji Bele knjige o vzgoji in izobraževanju v Republiki Sloveniji, je »nujni pogoj za to, da imajo v sodobnih družbah, temelječih na liberalnih in demokratičnih načelih, vsi njihovi državljani enake mož nosti za uspeh v življenju« (Krek, 2011: 14). Ne nazadnje je družbeni status
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=