MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji
472 hodil tja. Pomagal sem tem otrokom, šlo je največ za naloge osnovne šole, angleščina, osnovne matematične naloge. Veliko otrok v centru je prihajalo iz manj spodbudnih okolij. Oni imajo tam ta stik, jim mogoče predstavlja pomembnejši del za njihov celoten razvoj kot recimo sama šola. Je bila zani- miva in pomembna izkušnja, ampak se je to tudi zaključilo, ko se je začela celotna situacija s koronavirusom.« Sammeni, da imajo mladi pomembno vlogo v današnji družbi: »Dobro vprašanje. Zdi se mi, da jo imajo. Sigurno so mladi, ki zelo zagreto in aktivno opozarjajo na neke nepravilnosti in neenakosti, tudi dajejo zgled, da se nekaj da spremeniti. Težko pa je, če nimajo podpore tistih, ki so res na neki oblasti, da jim pomagajo pri izpeljavi tega. Ker mogoče tam pa več skrbijo za neke lastne interese.« Orodja IKT in družbena omrežja uporablja predvsem za namene komu nikacije s prijatelji, z družino in s soigralci (lacrossa). V času epidemije covid-19 se je uporaba povečala, predvsem zaradi študija na daljavo in dodatne potrebe po rednem socialnem stiku. Sicer je mnenja, da je teh nologija včasih preveč prisotna v vsakodnevnem življenju. Hkrati pa v tem vidi veliko možnosti, predvsem za mlade: »Veliko jih zdaj na primer na Instagramu poskuša vzpostaviti neko svojo znamko, pridobiti svoje sledilce, ki so pripravljeni plačati te njihove produk- te. Se mi zdi, da je to ful dobro na nek način. Ne vidim neke ful velike razlike med nekim velikim trgovcem, ki ima svojo kartico zvestobe, in nekom, ki poskuša na tak način. Če gremo zdaj na primer v trgovine z živili, pa gre za neko malo podjetje, ki se zavezuje k trajnostnim produktom in potrošnji, je to sigurno bolj spodbudno kot pa neka korporacija, ki se ji gre samo za nek dobiček. Slednje veliko manj skrbijo za okolje.« Ker trenutno živi doma, je večina osnovne potrošnje še prepuščena star šem, ki »delata po svojih vzorcih potrošnje«. Med časom študija v Kopru, ko je bil za osnovne nakupe zadolžen sam, je opazil nekatere spremembe:
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=