MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji

470 V času študija se je udeležil tudi drugih izobraževanj, za katere meni, da bi se jih moralo posluževati več mladih: »Že na prvi stopnji, proti koncu, sem se s tem malo več ukvarjal. Povezal sem se s Kariernim centrom, sem bil na nekem izobraževanju mehkih ve- ščin. Tudi neki psihometrični test in simulacija razgovora. Se mi zdi, da je to ena taka dopolnitev. Te malo pripravi. Udeležil sem se tudi delavnic ra- zvoja lastnih potencialov in osebne rasti, nazadnje lani preko Kulturno izo- braževalnega društva Pina v Kopru. /…/ Mislim, da bi vsak mlad moral iz- kusiti kakšno takšno delavnico. Se mogoče malo ustavi in malo razmisli in se ne samo brezglavo loteva enih stvari in ne ve točno, zakaj. Takšne stvari ti lahko dajo neko usmeritev, da si malo bolj pristen in slediš svojemu notra- njemu glasu, ter ne samo to, da delaš, kar se od tebe pričakuje, da naj bi bil.« Meni, da mlad človek postane odrasel, ko začne sprejemati nove odgo­ vornosti in s tem postane bolj dejaven člen družbe: »Vseeno, če si pod okriljem domačega okolja in staršev, mogoče težko razvi- ješ nek svoj pogled, svoj doprinos družbi, ki je na ta način nekoliko omejen. Seveda pa danes to prinaša nek izziv. Mogoče spet zato, ker nimamo tega sistema urejenega, kot ga imajo mogoče kakšne skandinavske države. Mis- lim, ampak nisem prepričan, da je npr. na Finskemmlademu človeku omo- gočena neka lažja pot do osamosvojitve. Tudi večja podpora države in poli- tike, da mladi postanejo nek bolj dejaven člen. V Sloveniji to ni tako zelo izpostavljeno. Se ukvarjamo z raznoraznimi problemi. Hkrati je mlademu človeku tudi težko, če želi na primer doštudirati, po drugi strani bi se pa rad osamosvojil, je to nekoliko težje. Ker težko študiraš in delaš hkrati oziroma se moraš zaradi tega nekaterim stvarem odreči.« Zaposlitev je primarno zanj pomembna, saj mu pomeni prihodek inmož­ nost osamosvojitve ter da bi se lahko odselil od staršev. Meni, da je mla­ dim na trgu dela trenutno ponujenih zelo veliko možnosti, med katerimi pa je včasih težko izbirati oziroma se usmeriti v točno določeno smer: »Danes mogoče ni toliko v ospredju, kaj si doštudiral, razen kakšnih speci- fičnih študijev, medicina, fizioterapija. Toliko bolj je pomembno, koliko si iznajdljiv in koliko imaš obštudijskih dejavnostih, v katere se vključuješ, in

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=