MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji

Priloge  441 litvanščini, ker ne bi odnesla nič od vsebine in bi morala vse sama predelati. Seveda so še druge plus izmenjave, ampak to je bil tak minus, da ni bilo na voljo nobenega programa v angleščini. Šele potem na mastru (podiplomski študij) so bili.« Orodja informacijske-komunikacijske tehnologije so za Ester zelo pomemb­ na in jih dojema kot osnovna orodja, ki jih potrebujemo v življenju in so pos­ tala nepogrešljiva. Kot mnogi mladi njene generacije se je z IKT orodji sez­ nanila v osnovni šoli in nato njihovo uporabo razvila med izobraževanjem: »V osnovni šoli nisem zelo veliko uporabljala računalnika. Uporabljala sem ga potem proti koncu, sedmi, osmi, deveti razred, za na primer referat pa projektne naloge. Še posebej pri angleščini se spomnim, da smo veliko upo- rabljali. Za pisanje besedil. Seznanil smo se z uporabo Worda, Excela, PowerPointa. Enkrat v osnovni šoli sem šla celo na eno programersko delav- nico, ki sem jo dobila kot nagrado za dosežek na tekmovanju iz logike. Sem imela stik s tem. Nisem pa imela pametnega telefona ali pa svojega računal- nika v osnovni šoli. Družinski je bil čisto dovolj. V gimnaziji se je pa to ful razširilo, smo bili pa kar podvrženi temu, da uporabljamo vsaj osnovno Of- fice (Microsoft Office programi). Itak smo imeli v prvem letniku informatiko in smo takrat šli čez te osnovne računalniške zadeve. Office pa maile pa take zadeve smo uporabljali. Takrat sem na primer že rabila svoj računalnik. Na faksu pa enostavno brez računalnika ne bi imela kaj početi. Okej, saj na pre- davanjih pa vajah še vedno pišeš na roke, izpolnjuješ stvari na roke, še vedno je veliko tega 'hands on'. Praktičnega in terenskega dela. Pri meni je tudi malo stvar stroke in stvari, s katerimi se ukvarjam, da zelo hitro preideš na uporabo kakšnih zahtevnejših programov, programov, kjer ti programiraš. Ti za analizo podatkov ne moreš z Excelom ali pa na roke delati. »Kateri so na primer ti programi?« (K. N.) »Več jih je. Za statistične analize večinoma uporabljam R, za kakšne stvari sem uporabljala tudi GIS (geografski informacijski sistemi). Uporabljala sem tudi nekatere programe za analize videoposnetkov. Zelo različno. Na faksu brez tega znanja ne bi šlo oziroma vsaj ne bi mogla dosegati takega nivoja raziskovalnega dela brez tega znanja.«

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=