MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji

Raziskovalne metode  39 fazi anketiranja večjih težav na terenu ni bilo opaziti. Anketirancev, ki so se preselili in ni bilo mogoče izvedeti njihovega novega naslova, je med 3 % in 5 %, prav tako pa je bilo približno 5 % anketirancev začasno odsot­ nih za daljše časovno obdobje. Izpostaviti velja tudi nekoliko nižjo odziv­ nost oz. manjšo pripravljenost za sodelovanje med anketiranci iz Ljublja­ ne, kar se je pokazalo že v raziskavi Mladina 2010 , ter tudi iz Maribora, Kamnika in Kopra. V sredini septembra 2020 so se začele razmere v državi zaradi koronavi­ rusa slabšati, stanje se je dnevno spreminjalo, število okuženih ljudi je naraščalo. Država je sprejemala nove ukrepe za zajezitev širjenja korona­ virusa, kar je predstavljalo vsak dan bolj otežene okoliščine za osebno anketiranje na terenu. Vstop anketarjev v gospodinjstva je bil praktično nemogoč, anketiranci so odklanjali sodelovanje v raziskavi. Naročnik je na prošnjo izvajalca sredi oktobra odobril anketiranje na daljavo s pomočjo aplikacij za videokomunikacijo (Zoom). Anketiranje je tako od 15. oktobra 2020 dalje potekalo izključno na daljavo. Izvajalec raziskave je s pomočjo javno dostopnih podatkov (vir je bil Tele­ fonski imenik Slovenije) na osnovi priimka in naslova oseb iz vzorca (vzorec je na osnovi Centralnega registra prebivalcev Slovenije pripravil Statistični urad Republike Slovenije) najprej poiskal telefonsko številko gospodinjstva, v katerem naj bi se nahajala ciljna oseba. Delež javno do­ stopnih telefonskih številk je bil približno 25-odstoten. S ciljno osebo se je nato vzpostavil kontakt bodisi neposredno po telefonu bodisi se je družinskega člana, ki se je javil na telefon, prosilo za osebno telefonsko številko (GSM) ali elektronski naslov ciljne osebe. Preko teh kanalov so se s ciljnimi osebami nato dogovorili termini za izvedbo anketiranja. Ciljnim osebam, za katere v javno dostopnih virih ni bilo možno najti telefonske številke, je bil poslan nov dopis s prošnjo, da same kontaktirajo izvajalca, torej da mu posredujejo kontaktne podatke (elektronski naslov in/ali te­ lefonsko številko), ki so nato služili za komunikacijo glede termina izvedbe anketiranja. Iz SURS vzorca je bilo po opravljeni kontroli kakovosti (pre­ verjanje konsistentnosti odgovorov, povprečne dolžine izpolnjevanja an­ kete, geolokacije narejenih anket – preko GPS povezave se je spremljalo lokacije gibanja tablic, s katerimi so anketarji opravljali ankete, ter se te

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=