MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji
Vrednote, zanimanja in stališča mladih 385 Nadaljnje analize so pokazale, da je po letu 2013, nekoliko presenetljivo, povprečna vrednost odgovorov na vprašanje o pomembnosti boga neko liko zrastla. Medtem ko je ta vrednost v obdobju 2005–2013 sicer upadla s 5,42 na 3,57, se je potem do leta 2020 dvignila na 4,19. Ta ugotovitev se sicer lahko zdi v nasprotju s prej ugotovljenim trendom upadanja religij ske identifikacije in obiskovanja obredov. Vendar pa so te ugotovitve kot celota popolnoma kompatibilne s tezo o privatizaciji religije (glej Luc kmann, 1967; Davie, 2000; Pollack inMüller, 2006; Lavrič, 2013), po kate ri je za pozno modernost značilna relativno močnejša prisotnost zaseb nih oblik religioznosti (npr. pomen boga v vsakdanjem življenju) in manj izrazita prisotnost tako imenovanih institucionalnih vidikov religio znosti (npr. identifikacija s cerkvijo ali obiskovanje obredov v cerkvi). Idejo privatizirane religioznosti med mladimi lepo ilustrira naslednji iz sek iz intervjuja z našo že prej omenjeno sogovornico. »Sama se raje z Bogom pogovarjam, kar pa pomeni, da ga je treba predvsem dobro poslušati. Da bi slišal, pa moraš biti tiho! ... Dosti jih je tradicionalno vernih, kar je sicer okej, ampak jaz mislim, da je najpomembnejši pristen in oseben odnos z Bogom.« Če združimo zgoraj navedene ugotovitve, lahko sklenemo naslednje. Od začetka 21. stoletja se mladi v Sloveniji pospešeno odmikajo od Katoliške cerkve in v letu 2020 se jih le še 44 % identificira s katolištvom. Hkrati pa se je po letu 2013 podvojil delež tedenskih obiskovalcev verskih obredov, kar kaže na procese polarizacije mladih na področju religioznosti.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=