MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji

342 Da je trajnostno vedenje lahko »nalezljivo«, kažejo številni primeri, saj lahko z zgledi – ki so pomemben element socializacije – posameznik vpliva na trajnostno delovanje okolice. V skladu s tem nas je zanimalo, v kolikšni meri mladi poskušajo vplivati na svojo družino, prijatelje ali znance, da se obnašajo do okolja prijazno. Kar dobrih 67 %mladih posku­ ša na svojo okolico vplivati, da bi ravnala čim bolj okolju prijazno, in le okoli desetina mladih tega ne počne. Ponovno se ob tem zelo pozitivnem podatku zelo spodbudna kaže tudi ugotovitev, da je ta visok delež narastel v zadnjih desetih letih, saj je bilo leta 2010 takih le 37 %mladih, kar je za dobrih 30%manj kot danes. Prav tako je takih, za katere to sploh ne velja, skoraj dvakrat manj, kar pomeni, da sta trajnostna zavest in delovanje mladih v zadnjem desetletju močno napredovala (glej Grafikon 15.23 v prilogi). »Nalezljivost« tega vedenja, ki je pravzaprav življenjski moto, najlepše kaže naslednja izjava ene od sogovornic. »Novo trajnostno vedenje, ki ga želim razviti, pa je trud, ker menim, da se samo s trudom in z vztrajnostjo dosežejo najlepše stvari v življenju (izobrazba, zdravje, dobra služba, zdravi odnosi ...) /…/ .« (Daša, 25 let, mlada podjetnica, študentka) Trajnostna zavest in trajnostno delovanje mladih sta v zadnjem desetletju močno napredovala.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=