MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji

Trajnostno vedenje in vrednote  341 Grafikon 12.7: Trajnostno vedenje, ki je vezano na okolje. 100 % 80 % 40 % 60 % 20 % Sploh ne velja. Velja. Varčujem pri elektriki in ogrevanju. Če je le mogoče, kupujem lokalne izdelke, ki se ne prevažajo po velikih razdaljah. Vplivam na svojo družino, prijatelje ali znance, da se obnašajo do okolja prijazno. Izogibam se uporabi plastike za enkratno uporabo. Zaradi okoljskih problemov minimiziram svojo potrošnjo/nakupe zgolj na tisto, kar res potrebujem. Dosledno ločujem odpadke. Izbiram ekološko najmanj škodljive načine transporta. 9,9 9,9 9,9 9,9 9,9 4,4 7,7 20,0 45,0 21,6 5,7 13,4 26,4 36,7 15,7 7,9 19,8 47,5 20,1 3,7 12,8 23,7 40,2 17,8 4,0 12,6 29,5 36,5 14,7 7,7 43,7 45,0 3,9 19,5 31,5 30,8 12,1 Ne velja. Zelo velja. Niti velja niti ne velja. 0 % 120 % 2,7 0,8 1,9 Vir podatkov: Mladina 2020. Kot je bilo že podrobneje obravnavano v poglavju o potrošnji, je tudi ta lahko primer zelo družbeno odgovornega in trajnostnega delovanja. Tudi v tem primeru velik delež (tj. 49,5 %) mladih poroča, da so že oziro­ ma bi kupovali določene izdelke iz političnih, etičnih ali okoljskih razlo­ gov (pozitivna trajnostna potrošnja). V primerjavi z letom 2010 je bilo v letu 2020 skoraj za 20 % več takih (glej Grafikon 15.22 v prilogi). Prav tako je močno razširjena praksa potrošniškega bojkotiranja, saj je več kot 46 % takih, ki so že oziroma bi bojkotirali nakup določenih izdelkov ali storitev zaradi političnih, etičnih ali okoljskih razlogov (negativna traj­ nostna potrošnja). Tudi v tem primeru je bil zabeležen velik porast takih, saj je v primerjavi z letom 2010 v letu 2020 kar 15 % več posameznikov, ki so to že storili ali bi bili pripravljeni to storiti.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=