MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji
322 primeru volivcev na volitvah v Evropski parlament, saj je med tistimi, ki so volili, 57,5 % takih, za katere velja ali zelo velja, da minimizirajo svojo potrošnjo zaradi okoljskih problemov. Med tistimi, ki niso volili, je takih slabih 10 %manj (glej Grafikon 15.12 v prilogi). Grafikon 11.12: Skrb za okolje – zaradi okoljskih problemov minimiziram svojo potrošnjo/ nakupe zgolj na tisto, kar res potrebujem. x Ali si volil_a – na zadnjih volitvah poslancev v državni zbor (3. 8. 2018)? 90 % 80 % 60 % 40 % 30 % 10 % 20 % 70 % 50 % Sploh ne velja. Nisem še imel_a volilne pravice. Sem razmišljal_a, da bi, pa potem nisem. Običajno volim, na teh volitvah pa nisem. Sem volil_a. 4,0 7,0 10,9 30,4 35,9 19,8 10,9 25,3 48,1 13,6 16,0 31,0 35,4 10,6 15,6 30,9 38,9 10,9 Ne velja. Niti velja niti ne velja. Velja. Zelo velja. 2,1 0 % 100 % 3,0 Vir podatkov: Mladina 2020. Na podlagi prikazanih podatkov bi lahko dejali, da se pri slovenski mladi ni kažejo linearni in ne multidimenzionalni vzorci političnega obnašanja. Tega ne moremo pripisati »zaostalosti« slovenskega političnega prostora ali zastarelosti političnega imaginarija mladih. Gre bolj za to, da sta po trošniški aktivizem in okoljsko odgovorno potrošništvo postali konvenci onalni vedenji mladih posameznikov, ki se skozi te prakse samoizražajo, hkrati pa tudi gradijo novo podobo (mladega) dobrega državljana, ki v precej večji meri kaže vzorce dejavnega državljana (glej Dalton, 2009). Med volivci je več takih, ki se poslužujejo potrošniškega aktivizma in okoljsko odgovornega potrošništva.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=