MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji
Potrošnja in nakupovalni vzorci 321 Zelo podobno se kaže pri bojkotiranju nakupa izdelkov iz političnih, etičnih in okoljevarstvenih razlogov pri udeležencih volitev v Evropski parlament (glej Grafikon 15.10vprilogi). Čeupoštevamo, da so te volitvemanj obiskane tudi v primerumladih, se s temše bolj kaže veljavnost enodimenzionalnega razumevanja politične participacije mladih, ko gre za politično potro šništvo. Podobno se kaže tudi pri nakupu izdelkov, saj je tistih, ki so že volili inhkrati kupovali določene izdelke iz političnih, etičnihali okoljevarstvenih razlogov, kar 19% (glej Grafikon 11.11). Enaka ugotovitev velja tudi pri udele žencih na volitvah v Evropski parlament (glej Grafikon 15.11 v prilogi). Grafikon 11.11: Družbeno udejstvovanje – kupoval_a določene izdelke iz političnih, etičnih ali okoljevarstvenih razlogov. x Ali si volil_a – na zadnjih volitvah poslancev v državni zbor (3. 8. 2018)? Zagotovo ne bi. Verjetno bi. Sem že. 10 % 20 % 30 % 40 % 50 % 60 % Sem volil_a. Običajno volim, na teh volitvah pa nisem. Sem razmišljal_a, da bi, pa potem nisem. Nisem še imel_a volilne pravice. 45,2 55,7 54,6 35,9 35,5 35,2 19,0 8,8 10,2 46,7 41,4 11,9 0 % Vir podatkov: Mladina 2020. Če pogledamo, kdo omejuje svojo potrošnjo oziroma nakupe z mislimi na dobrobit okolja, lahko ugotovimo, da lahko v tem primeru o linearnem razumevanju politične aktivnosti govorimo v nekoliko manjši meri, pa vseeno. Volivci na volitvah v državni zbor v večji meri kažejo okoljsko od govorne potrošniške prakse, še posebej pa to velja za tiste, ki običajno volijo (glej Grafikon 11.12). Da institucionalno bolj politično aktivni tudi pogosteje izkazujejo potrošniško okoljsko ozaveščenost, pa velja tudi v
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=