MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji

320 posameznika. Ta je od t. i. brezvoljnežev pa vse do gladiatorjev opredeljeval razumevanje politične aktivnosti, s čimer se je posameznika umestilo na eno točko na kontinuumu med nič in najvišjo možno politično aktiv­ nostjo. Da je politična participacija večdimenzionalen koncept, je ven­ darle postalo kmalu jasno, saj so določeni posamezniki zelo aktivni skozi nekatere oblike politične participacije, pasivni v drugih (Moyser, 2003: 177). To še posebej postane evidentno, ko gre za posameznike, ki zaradi nemoči ali nezaupanja v konvencionalne politične arene iščejo alterna­ tivne ali celo ustvarjajo nove netradicionalne prostore politične akcije (glej Barnes, 1979). Če pogledamo povezavomed konvencionalno politič­ no participacijo (oz. udeležbo na volitvah) in bojkotiranjem nakupa do­ ločenih izdelkov iz političnih, etičnih ali okoljevarstvenih razlogov, lah­ ko ugotovimo, da so konvencionalno bolj politično aktivni tudi bolj usmerjeni k političnemu potrošništvu. Najvišji odstotek (16,9 %) tistih, ki so se udeležili zadnjih volitev poslancev v državni zbor, je namreč tudi bojkotiralo nakup izdelkov (glej Grafikon 11.10). Grafikon 11.10: Družbeno udejstvovanje – bojkotiral_a nakup določenih izdelkov iz političnih, etičnih ali okoljevarstvenih razlogov. x Ali si volil_a – na zadnjih volitvah poslancev v državni zbor (3. 8. 2018)? Zagotovo ne bi. Verjetno bi. Sem že. 10 % 20 % 30 % 40 % 50 % 60 % 70 % Sem volil_a. Običajno volim, na teh volitvah pa nisem. Sem razmišljal_a, da bi, pa potem nisem. Nisem še imel_a volilne pravice. 42,9 59,8 63,4 40,1 34,8 28,9 16,8 5,4 7,7 48,5 44,0 7,5 0 % Vir podatkov: Mladina 2020.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=