MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji
318 Grafikon 11.8: Družbeno udejstvovanje – kupoval_a določene izdelke iz političnih, etičnih ali okoljevarstvenih razlogov. 10 % 20 % 30 % 50 % 40 % 60 % 70 % 80 % Sem že. 13,5 50,6 6,4 68,3 36,0 24,8 Verjetno bi. Zagotovo ne bi. 2020 2010 0 % Vira podatkov: Mladina 2010, Mladina 2020. V primerjavi z letom 2010 je v letu 2020 opazen pomemben premik k bolj aktivnemu izražanju političnih, etičnih, okoljevarstvenih stališč, ki se navezujejo na nakupovanje ali bojkotiranje določenih izdelkov. So pa mladi v intervjujih poleg pomembnosti tovrstnih iniciativ predsta vili tudi številne težave, ki so s tem povezane, pri čemer so opozorili tudi na pasti političnega potrošništva, ki je za običajnega povprečnega mla dega prebivalca omejeno tudi s finančnimi zmožnostmi, ter ne nazadnje tudi na ponudbo alternativnih produktov in storitev. »Zdi semi, da z vidikov potrošnje živimprecej običajno življenje. Moji potroš niški vzorci so odvisni predvsem od tradicije in navad in debeline denarnice. Na moje potrošniške vzorce iniciative glede 'socialne pravičnosti' ne vplivajo ravno veliko.« (Gregor, 26 let, socialist in delavski organizator) Ko gre za potrošniško vedenje mladih, govorimo o praksi, ki je precej močnejša od tako imenovanega »slacktivizma« ali »liketivizma«, kar kaže tudi naslednja izjava, ki nakazuje, da je za politično potrošništvo potrebno veliko odpovedovanja in samodiscipline, kar močno presega
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=