MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji
Potrošnja in nakupovalni vzorci 317 določenih izdelkov iz političnih, etičnih ali okoljevarstvenih razlogov. Leta 2010 je bilo takih posameznikov 31,3 %. Grafikon 11.7: Družbeno udejstvovanje – bojkotiral_a nakup določenih izdelkov iz političnih, etičnih ali okoljevarstvenih razlogov. 10 % 20 % 30 % 50 % 40 % 60 % 70 % 80 % Sem že. 11,1 53,7 6,2 68,3 35,2 25,1 Verjetno bi. Zagotovo ne bi. 2020 2010 0 % Vira podatkov: Mladina 2010, Mladina 2020. Skoraj polovica (oz. 46,3 %) mladih v letu 2020 je že oz. verjetno bi bojkotirala nakup določenih izdelkov iz političnih, etičnih ali okoljevarstvenih razlogov. Ta delež je od leta 2010 narastel za 15,3 %. Zgornjo ugotovitev močne prisotnosti političnega potrošništva kot ele menta politike »naredimo-si-sami«med slovenskomladino potrjuje tudi podatek, da bi oziroma je že približno polovicamladih (49,5 %) kupila do ločene izdelke iz političnih, etičnih ali okoljevarstvenih razlogov. Pri tem gre predvsem za izkazovanje aktivne podpore in financiranje političnih, etičnih in okoljevarstvenih pobud skozi različne izdelke in storitve, ki jih podpirajo mladi, in ne toliko za izogibanje netrajnostnih praks, ki mlade motijo. Tako »negativni veto« (izogibanje) kot pozitivna podpora različ nimpraksam skozi potrošniško vedenje sta torej načina družbenopolitič nega delovanja, ki je med mladimi precej razširjen in jasno kaže na globi no in obseg političnosti mladih.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=