MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji
Potrošnja in nakupovalni vzorci 315 zaradi nastanka strahu pred potencialno izgubo materialnih osnov, na kateri temeljijo obstoječe življenjsko-stilske oz. bivanjske prakse. Slovenija v tem pogledu ni izjema, pri čemer se paradoksalno povečanje zanimanja za nakupovanje ujema z obdobjem trenutnih problematičnih razmer zaradi učinkov pandemije covid-19 in družbenoekonomskih pos ledic, ki izhajajo iz nje. Drugi aspekt interpretacije porasta zanimanja za nakupovanje lahko na podobnih osnovah povečevanja materialističnih vrednotnih orientacij pojasnjujemo prek zavedanja o oteževanju dostopa do določenih, na lestvici potreb visoko rangiranih, nedosegljivih materi alnih dobrin (npr. lastne nepremičnine), kar paradoksalno rezultira v po večanem zanimanju za druge materialne dobrine po principu »strategije nevidnega črnila« (Invisible Ink Strategy) (Corrigan, 1997: 14). Poe nostavljeno povedano, z zanimanjem za potrošniške artikle, ki so inter pretirani kot pomemben del določenih življenjskih stilov in družbenih skupin, skuša posameznik ustvariti most do želenega življenjskega stila (McCracken, 1998). Pri primerjavi podatkov 2010–2020 je v kontekstu nakupovanja opazen pomemben premik k povečevanju pomena le-tega. Porast deleža mladih (za cca 15 %), ki izražajo povečano zanimanje za nakupovanje, kaže na odmik od t. i. »samoekspresivnih vrednotnih orientacij« (Inglehart idr., 2004) k bolj materialističnim vrednotnim usmeritvam. 11.3 Družbena angažiranost mladih in nakupovalni vzorci Družbenopolitično udejstvovanje se vse bolj odvija onkraj okvirov insti tucionalne politike na čelu z volilnimi procesi, kar je v veliki meri posle dica razočaranja nad učinkovitostjo konvencionalnih političnih praks, skozi katere imajo mladi občutek, da niso (dovolj) slišani. Prakse zunaj institucionalnih okvirov lahko med drugim poimenujemo tudi kot »na redimo-si-sami« (ang. DIO – Do-It-Ourselves) politiko, njene tarče pa so
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=