MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji

Potrošnja in nakupovalni vzorci  313 Grafikon 11.6: Zanimanje/skrb za izgled in zunanji videz med mladimi (15–29 let), 2000–2020. Skrb za svoj izgled, zunanji videz. 10 % 20 % 30 % 50 % 40 % 60 % 70 % 80 % (Sploh) me ne zanima. Niti me zanima niti me ne zanima. (Zelo) me zanima. 7,8 30,9 61,3 7,1 21,4 71,5 4,6 31,3 64,1 2010 2020 2000 0 % Viri podatkov: Mladina 2000, Mladina 2010, Mladina 2020. Natančneje, poleg spola je skrb za izgled in zunanji videz statistično značilno povezana še z zanimanjem za nakupovanje (r = 0,44; p < 0,01), s pomemb­ nostjo materialnih dobrin (r = 0,16; p < 0,01), z uspehom v šoli in poklicu (r =0,26; p<0,01), z obiskovanjemnakupovalnih centrov (r =0,16; p<0,01), s količino časa, preživetega na družbenih omrežjih (r = 0,19; p < 0,01), ter z željo imeti moč nad drugimi (r = 0,14; p < 0,01). Tisti, ki jih bolj skrbi za vi­ dez, sicer nekoliko pogosteje čutijo stres (r = 0,07; p < 0,05), izkazujejo pa tudi stališče, da je njihova sreča zelo odvisna od drugih (r = 0,11; p < 0,01). Razumevanje večanja pomembnosti izgleda je mogoče graditi na uvidu, da je zunanji izgled dejavnik uspeha na trgu osebnosti, odnosov in dela. Veliko ljudi denar vlaga v izboljšanje svojega videza, ker meni, da je to ena od poti, da se lahko dvigne po službeni lestvici (Wolgemuth, 2010); štu­ dije kažejo, da tisti, ki izgledajo bolje (skladno z modnimi/s korporativni­ mi standardi lepote), prejemajo višji dohodek (Wong in Penner, 2016).

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=