MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji

Uvod: težko pričakovana Mladina 2020  31 ki je usmerjeno na vzroke in ne na simptome. Z dokazi podprto oblikovanje in izvajanje politik pomagata političnim odločevalcem sprejeti informi­ rane odločitve o politikah, programih in projektih, naši raziskovalni re­ zultati pa so postavljeni v jedro nastajanja in izvajanja javnih politik. Takšno oblikovanje in izvajanje javnih politik zahtevata višjo stopnjo racionalnosti, bolj rigorozen in sistematičen pristop k oblikovanju politik ter predstavljata integracijo izkušenj, sodb in strokovnosti, ki je v kombi­ naciji z najboljšimi možnimi eksternimi dokazi, ki izvirajo iz sistematič­ nega raziskovalnega spremljanja določenega področja. Hkrati vloga razisko­ vanja v temprocesu pridobi na novih razsežnostih družbene odgovornosti, saj raziskovanje več ne temelji na ugotavljanju zaključkov, ki so zanimivi za znanstveno publiciranje, in na t. i. »star glazingu«, temveč na podpori procesom, ki bodo v največji meri naslavljali dejanske izzive ciljne skupine. Kakovostni raziskovalni rezultati so zato za z dokazi podprto oblikovanje in izvajanje politik pomembni vsaj z vidika: (a) kakovostnega razumevanja javnopolitičnega okolja ter načina, na katerega se to okolje spreminja; (b) napovedovanja verjetnihučinkov javnopolitičnih sprememb, kar omogoča izbiranje različnih alternativnih politik ter tudi ocenjevanje njihovih učin­ kov; (c) nakazovanja povezavmed strateškimi usmeritvami, načrtovanimi izidi in cilji politik, kar omogoča jasno dokazovanje povezavemed načrto­ vanim in izvedenim; (d) določanja ukrepov in javnih politik, ki so potrebni za doseganje strateških in srednjeročnih ciljev; (e) vplivanja na druge de­ ležnike, da prispevajo k uresničevanju javnopolitičnih ciljev; ter (f) sporo­ čanja in javnega objavljanja kakovostnih raziskovalnih rezultatov, kar omogoča informirano delovanje organizacij, ki zastopajo interes mladine. Raziskovalna skupina Mladine 2020 se zaveda, da so današnja prizadevanja za vključevanje interesovmladih v nacionalne strategije in programe nepo­ vezana, hkrati pa jim pogosto manjka potrebna strokovna podlaga, pred­ vsemko gre za vprašanje poglobljenega dolgoročnega spremljanjamladine. Zato smo tudi pri pripravi raziskave temeljito upoštevali Resolucijo o strate- giji Evropske unije za mlade 2019–2027 , ki jo je Svet EU (izobraževanje, mladina, kultura in šport) sprejel na zasedanju 26. in 27. novembra 2018, EUYouth Report (EK 2015), poročilo European youth; Flash Eurobarometer 45 5 (EK 2018), Situation of young people in the European Union ; Commission staff

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=