MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji
Potrošnja in nakupovalni vzorci 309 Tabela 11.1: Razkorak med stališči in zanimanjem za nakupovanje med mladimi (15–29 let, v %), 2010–2020. Varovanje narave Živeti v čistem in neokrnjenem okolju Materialne dobrine Sploh ni pomembno. 0,9 0,4 1,2 Ni pomembno. 3,1 1,8 9,9 Niti pomembno niti nepomembno. 11,8 8,6 35,7 Pomembno. 45,6 44,5 41,3 Zelo pomembno. 38,5 44,6 11,8 Vir podatkov: Mladina 2020. Podobnih primerov deklarativnih stališč, ki se navezujejo na potrošnjo in druge indirektne oblike zmanjševanja potrošnje prek aplikacije princi pov trajnostnega razvoja, je med podatki kar nekaj. Na primer, podatki kažejo, da večina mladih, ki so navedli, da 'zaradi okoljskih problemov mi- nimizirajo svojo potrošnjo/nakupe zgolj na tisto, kar res potrebujejo' , obenem ocenjuje 'materialne dobrine' kot pomembne ali zelo pomembne. Kar 38,6 % in 40,1 %mladih, ki je izrazilo skrb za okolje z minimalizacijo svo je potrošnje/nakupov, je obenem izrazilo (visoko) pomembnost material nih dobrin v svojem življenju. Podobno je 40,9 % in 39,9 % mladih, ki so navedli, da ' če je le mogoče, kupujejo lokalne izdelke, ki se ne prevažajo po ve- likih razdaljah' , obenem izrazilo (visoko) pomembnost materialnih dob rin v svojem življenju. 56,3 % tistih, ki pravijo, da hodijo 1–3-krat na te den v nakupovalni center, obenem pravi tudi, da 'zaradi okoljskih problemov minimizirajo svojo potrošnjo/nakupe zgolj na tisto, kar res potrebu- jejo' . 58,3 % tistih, ki pravijo, da hodijo 1–3-krat na teden v nakupovalni center, obenem pravi tudi, da 'če je le mogoče, kupujejo lokalne izdelke, ki se ne prevažajo po velikih razdaljah' .
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=