MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji

Potrošnja in nakupovalni vzorci  307 Grafikon 11.5: Skrb za okolje in potrošnja med mladimi. 5 % 10 % 15 % 25 % 20 % 30 % 35 % 40 % Skrb za okolje – če je mogoče, kupujem lokalne izdelke, ki se ne prevažajo po velikih razdaljah. Skrb za okolje – zaradi okolijskih problemov minimiziram svojo potrošnjo/nakupe zgolj na tisto, kar res potrebujem. Sploh ne velja. 5,8 13,7 26,9 37,5 16,1 4,1 13,0 30,3 37,5 15,1 Ne velja. Niti velja niti ne velja. Velja. Zelo velja. 0 % Vir podatkov: Mladina 2020. Pri izbiri izdelkov, ki jih kupujejo mladi, prednjači cena. Vidik okolja oziroma trajnosti je relativno nepomemben – le 8 odstotkov jih navedlo, da je ta vidik izdelka ključen. Slednje je še posebej zanimivo z vidika, da mladi visoko vrednotijo varovanje narave in življenje v čistem okolju. Kar 84 odstotkov mladih namreč pravi, da jim je varovanje narave pomembno oziroma zelo pomembno. Še več, 89,1 odstotka jih želi živeti v čistem in neokrnjenem okolju. Prikazani pro-okoljski komponenti nakupovanja se sicer statistično značil­ no povezujeta s spolom (r = 0,15; p < 0,01) v smislu višje ravni pro-okolj­ skega vedenjamed ženskami, zanimiv pa je neznačilen vplivmaterialnega položaja družine (v primeru kupovanja lokalnega; v primeru esencializ­ ma/minimalizma, tj. kupovanja zgolj nujnega, pa se višji materialni polo­ žaj s slednjim povezuje negativno, r = –0,1; p < 0,01), politične orientacije ali kraja bivanja (velikost, regija).

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=