MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji
306 Ko gre za dejavnike izbire oziroma nakupa, med mladimi prednjači cena. Ta se kot odločilni dejavnik pojavlja največkrat, sledita pa ji kakovost in potreba/uporabnost. Grafikon 11.4: Dejavniki izbire pri nakupu izdelkov. 5 % 10 % 15 % 25 % 40 % 20 % 30 % 35 % 45 % Navada, izkušnje s tem izdelkom Lastna želja Drugo (dostopnost, garancija, hitrost dostave ...) Znamka Poreklo, izvor, domačnost Ekološkost, etičnost, vpliv na zdravje Izgled/všečnost Mnenja drugih (uporabnikov) Dejanska potreba, uporabnost, koristnost Kakovost Cena 1,50 1,67 2,83 3,25 4,58 7,75 9,58 10,92 27,08 34,17 40,17 0 % Vir podatkov: Mladina 2020. Kot je mogoče videti, je vprašanje okolja oziroma trajnosti pri izbiri izdel kov relativno nizko, le slabih 8 odstotkov mladih je navedlo ta vidik iz delka kot ključen. Slednje je še posebej zanimivo z vidika, damladi visoko vrednotijo varovanje narave in življenje v čistem okolju. Kar 84 odstot kov mladih namreč pravi, da jim je varovanje narave pomembno oziroma zelo pomembno. Še več, 89,1 odstotka jih želi živeti v čistem in neokrnje nem okolju. V tem smislu obstaja torej precejšen razkorak med preferen cami/vrednotami ter dejanji. Ta razkorak je nekoliko manjši, ko se mlade neposredno povpraša po skrbi za okolje in pripadajočih dejanjih. Približ no polovica jih namreč poskuša minimizirati potrošnjo oziroma jo ome jiti na potrošnjo lokalnih izdelkov.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=