MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji

306 Ko gre za dejavnike izbire oziroma nakupa, med mladimi prednjači cena. Ta se kot odločilni dejavnik pojavlja največkrat, sledita pa ji kakovost in potreba/uporabnost. Grafikon 11.4: Dejavniki izbire pri nakupu izdelkov. 5 % 10 % 15 % 25 % 40 % 20 % 30 % 35 % 45 % Navada, izkušnje s tem izdelkom Lastna želja Drugo (dostopnost, garancija, hitrost dostave ...) Znamka Poreklo, izvor, domačnost Ekološkost, etičnost, vpliv na zdravje Izgled/všečnost Mnenja drugih (uporabnikov) Dejanska potreba, uporabnost, koristnost Kakovost Cena 1,50 1,67 2,83 3,25 4,58 7,75 9,58 10,92 27,08 34,17 40,17 0 % Vir podatkov: Mladina 2020. Kot je mogoče videti, je vprašanje okolja oziroma trajnosti pri izbiri izdel­ kov relativno nizko, le slabih 8 odstotkov mladih je navedlo ta vidik iz­ delka kot ključen. Slednje je še posebej zanimivo z vidika, damladi visoko vrednotijo varovanje narave in življenje v čistem okolju. Kar 84 odstot­ kov mladih namreč pravi, da jim je varovanje narave pomembno oziroma zelo pomembno. Še več, 89,1 odstotka jih želi živeti v čistem in neokrnje­ nem okolju. V tem smislu obstaja torej precejšen razkorak med preferen­ cami/vrednotami ter dejanji. Ta razkorak je nekoliko manjši, ko se mlade neposredno povpraša po skrbi za okolje in pripadajočih dejanjih. Približ­ no polovica jih namreč poskuša minimizirati potrošnjo oziroma jo ome­ jiti na potrošnjo lokalnih izdelkov.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=