MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji

290 V skladu z zgoraj povedanim si lahko dodatno razlagamo tudi podatke, ki jih je na temo izvajanja različnih opravil na spletu ali v povezavi z IKT zbral Evropski statistični urad (Eurostat, 2020). Ta prav tako kaže, da osnovna delovna opravila z računalnikom izvaja preko 70 %mladih, kar je približno okoli 20 % več kot velja za celotno odraslo populacijo. Ven­ darle pa se že pri uporabi predstavitvenih aplikacij, delu s preglednica­ mi, s fotografijami in z videi to že precej spremeni in je le še okoli dobra polovica mladih takih, ki to uporablja (glej Grafikon 15.4 v prilogi). Ko gre za vsakršno poznavanje kod v računalniških jezikih, pa je delež le še malo nad desetino vseh mladih (glej Grafikon 15.5 v prilogi). Slovenija se po deležu mladih, ki so seznanjeni z računalniškim programiranjem, med državami EU ne uvršča visoko, še posebej pa je zaskrbljujoče dej­ stvo, da imajo države, ki v tem deležu prednjačijo (npr. Danska, Hrva­ ška), tudi po dvakrat večji delež mladih s takimi znanji kot Slovenija (glej Grafikon 15.5 v prilogi). Navedena najpogostejša opravila in stopnja samostojnosti, ki jo mladi kažejo pri opravljanju nalog, povezanih s spletom in z IKT, sovpadajo s podatkom o tem, kaj mladi počno na sple­ tu. Grafikon 10.3 nazorno kaže, da največ mladih (preko 80 %) uporablja internet za pregledovanje elektronske pošte, poslušanje glasbe, gledanje videov in internetne televizije ter seveda za pregledovanje in deljenje vsebin ter komunikacijo na družbenih omrežjih. Ob tem velja poudariti, da je takih, ki internet uporabljajo za igranje ali prenos računalniških iger, le še okoli polovica.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=