MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji
284 svetu, da sta upe po novi družbenoekonomski ureditvi strli običajna po litična in gospodarska dejavnost, ki sta prevzeli kibernetski prostor (prav tam: 2). Napredna politična ekonomija, ki so jo zasnovali in jo vodijo stro kovnjaki za spletne tehnologije, je izrinila amaterje in hobi uporabnike ter zavladala nad področjem političnega, družbenega in gospodarskega življenja, vključno s preživljanjemprostega časa na internetu (prav tam: 4). To lepo povzema tudi izjava enega od sogovornikov. »Internet uporabljam za vse; šolo, komunikacijo, zabavo in glasbo.« (Benjamin, 17 let, mladi glasbenik) Z vstopomv internetno dobo smo tako stopili v dobo internetne galaksije, kjer je binaren pogled – to je ločevanje na digitalno in analogno – na aktualne družbene procese zastarel in redukcionističen, saj ne zajema celotnega prepleta fizičnega in spletnega delovanja oziroma pojavljanja posameznikov, države, gospodarskih akterjev ter drugih relevantnih druž benih deležnikov, ki tvorijo visoko omreženo družbo (Navarria, 2019: 34). Pri tem je ključnega pomena povezovanje posameznih točk omrežja v omreženo družbo, kar pa se dogaja s hkratno navigacijo (tj. aktivacijo ali deaktivacijo) spletnih (virtualnih) ali fizičnih točk povezovanja. Ob tem sta zelo pomembna dva elementa; kdo se povezuje (akter) ter ali ima za to na voljo primerne resurse (razkorak). Ko gre za posameznika, ki se v vsakdanjem življenju skozi digitalno komu nikacijo povezuje v omreženo družbo, se v kombinaciji s splošno družbeno, politično in gospodarsko relevantnostjo družbenih omrežij in korporacij, ki jih ima v lasti, oblikuje nov tip državljana – omreženega državljana – ki redefinira vlogo posameznika v družbi tako v relaciji do države kot drugih deležnikov. Ti omreženi državljani pa se po naravi precej manj vključujejo v članske organizacije, bolj sodelujejo v horizontalnih in nehierarhičnih omrežjih, so bolj projektno oziroma problemsko orientirani, iščejo prilož nost samorealizacije, tudi v obliki refleksivne identitetne politike, zavrača jo tradicionalne oblike vključenosti, ki temeljijo na dolžnostih (Loader idr., 2014). Prav tako so, šeposebej pri sedanjihgeneracijahmladih, zgodovinske referenčne točke omreženih državljanov bližje globalnemu kapitalizmu in formacijskih omrežij kot kapitalizmu držav blaginje, prav tako pa so tudi
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=