MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji
Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije in spletnih okolij 283 MIHA MATJAŠIČ, MARKO RADOVAN IN TOMAŽ DEŽELAN 10 UPORABA INFORMACIJSKO- KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE IN SPLETNIH OKOLIJ 10.1 Omreženi mladi državljani v okvirih novih družbenih razmer V desetletju od raziskave Mladina 2010 , kjer se je govorilo o virtualizaciji vsakdanjega življenja in znotraj tega o času, ki ga mladi prebijejo na inter netu, je postalo jasno, da je informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT) presegla okvire zgolj še enega področja človeškega udejstvovanja ter temeljno spremenila ustaljene procese življenja in dela ne glede na pa nogo ali svetovno regijo. Od kmetov in mikropodjetij, hitro rastočega IKT sektorja do zdravnikov in zdravstvenih delavcev, učiteljev pa vse do vpli va na politiko in njeno splošno družbeno dojemanje povsod vidimo silne spremembe, ki seveda s sabo prinašajo tudi velike izzive in težave (Heeks, 2018). Castells (2001) je tako že na začetku novega tisočletja ugotavljal, da internet in z njimpovezana informacijsko-komunikacijska tehnologija ter način njene apropriacije za današnjo družbo pomenijo to, kar je pomenil Gutenbergov pisalni stroj za novi vek. Nenehna rast interneta tako v smislu obsega kot penetracije v vse sfere družbenega delovanja, njegov pivotalni vpliv na družbenoekonomsko in politično ureditev ter s tempo vezana temeljna sprememba človeškega delovanja tako za današnjo druž bo pomenijo prehod iz Gutenbergove galaksije v internetno galaksijo . Da je bila adventna doba interneta hitro končana, če je sploh kadarkoli obstajala, je prav tako postalo jasno na prelomu iz starega v novo tisočle tje. Markolis in Resnick (2000) sta s t. i. normalizacijsko tezo začela že zelo kmalu poudarjati, da internet odraža in krepi vzorce obnašanja v offline
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=