MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji
268 Povečanje mednarodne mobilnosti mladih je tudi eden od ciljev Resolucije o Nacionalnem programu za mladino 2013–2022 . Poleg podpore ostalim programom želi Ministrstvo za izobrazevanje, znanost in sport slovenske studente spodbuditi k mobilnosti tudi z izvajanjem projekta Mobilnost studentov iz socialno sibkejsih okolij (glej Resolucijo o Nacionalnem pro gramu za mladino 2013–2022). Hkrati je Slovenija ustanovna članica pro grama CEEPUS, ki omogoča enakovredna partnerstva med članicami in njihovimi univerzitetnimi mrežami, štipendije pa prispevajo k cilju EU povečevanja mobilnosti. Mladim, ki bi radi izkoristili priložnost čezmejne mobilnosti v formalnem izobraževanju, so na voljo še programi Ad Futura za mednarodno mobilnost (Štipendije Ad Futura za izobraževanje) in učnamreža za ukrepe transnacionalnemobilnosti za prikrajšanemlade in mlade odrasle (mobilnost TLN). V okviru neformalnega ucenja ni nobenih spodbud ali ukrepov organov najvisje ravni za spodbujanje cezmejne mo bilnosti. Kljub temu ima Izvedbeni nacrt Resolucije o Nacionalnem progra- mu za mladino 2013–2022 za leti 2016 in 2017 na podrocju mladinskega dela za poseben cilj spodbujanje vkljucevanja v mednarodno mladinsko delo in ucne mobilnosti v mladinskem delu ter njuno krepitev. Za dosega nje tega cilja sta na voljo dva ukrepa: kljucni ukrep 1 Erasmus+ (Projekti mobilnosti zamlade inmlade delavce) in kljucni ukrep 2 Erasmus+ (Sode lovanje za inovacije in izmenjavo dobrih praks). ProgramErasmus+ finan cira oba ukrepa. Po podatkih SURS-a (2014), ki je v okviru svoje redne ankete o delovni sili izvedel tudi pilotni projekt o učni mobilnosti mladih, lahko ugotovimo, da je bilo v letu 2014 učnomobilnih (formalno ali neformalno) 22 % posa meznikovmed 18. in 34. letom starosti. V okviru študija jih je bilo vsaj dva tedna v tujini približno 12 %. Pri tem je šlo pričakovano v glavnem (pri 86 % teh oseb) za kratkoročno učno mobilnost; približno 10 % vprašanih je namreč izjavilo, da so bili na kratkoročni študijski izmenjavi ali praksi v tujini v okviru domačega študija (t. i. kreditna mobilnost), blizu 2 % oseb pa sta opravljala v tujini celoten študijski program, vpisan v tujini. Pri tem je potrebno poudariti, da gre pri učni mobilnosti znotraj formal nega izobraževalnega sistema praviloma za študente terciarnega izbora ževanja in le redko srednjega. Po drugi strani je raziskava Statističnega
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=