MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji

256 (23 %) ter knjige in revije (19 %). V primerjavi s starejšimi starostnimi sku­ pinami so mladi nekoliko bolj dejavni pri vseh oblikah spletnega kultur­ nega udejstvovanja, razen pri branju revij in časopisov ter nakupovanju knjig, revij in časopisov. Rezultati naše raziskave kažejo, da mladi v Sloveniji največ časa na spletu namenijo predvsem aktivnostim, ki so povezane z zabavo in s sprostitvi­ jo. Tako v povprečju vsaj pol ure na dan kar 79 % mladih posluša glasbo, 62 % na spletu gleda ali nalaga videe, 64 % gleda DVD-je ali filme in 35 % igra igre. Precej manj časa berejo (20 % jih bere vsaj pol ure na dan) in izražajo svoja stališča na spletu, npr. v obliki blogov (8 % izraža svoja stališča vsaj pol ure na dan). Približno 9 % mladih v povprečju vsaj pol ure na dan nameni virtualnim ogledom galerij, muzejev in koncertov. Če k temu prištejemo še tiste, ki tem dejavnostim namenijo do 30 minut dnevno, lahko ugotovimo, da dobra petina (21 %) mladih prakticira vir­ tualne oglede galerij, muzejev in koncertov. Grafikon 8.7: Pogostost posameznih oblik kulturne participacije na spletu, dnevno. 20 % 10 % 30 % 60 % 80 % 90 % 50 % 40 % 70 % Se udeležujem virtualnih ogledov galerij, muzejev ali koncertov. Pišem lastna mnenja/stališča na družbenih omrežjih, forumih ali blogih. Igram igre (vključno z igranjem iger na igralnih konzolah, npr. Xbox, PlayStation, Nintendo itd.). Berem revije in časopise. Gledam DVD-je, filme (tudi preko spleta). 17,1 18,8 53,4 10,7 Na spletu gledam ali na splet nalagam videe (npr. na Youtube). 9,2 28,9 48,4 13,4 Poslušam glasbo (vključno z internetnim radiom). 18,3 45,4 33,6 Nikoli se ne ukvarjam. Do 30 minut. 30 minut do 2 uri. Več kot 2 uri. 42,6 22,8 22,6 12,0 30,8 48,8 19,2 1,1 69,4 22,2 8,0 78,7 12,7 8,1 0 % 2,9 100 % 0,4 0,6 Vir podatkov: Mladina 2020.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=