MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji
256 (23 %) ter knjige in revije (19 %). V primerjavi s starejšimi starostnimi sku pinami so mladi nekoliko bolj dejavni pri vseh oblikah spletnega kultur nega udejstvovanja, razen pri branju revij in časopisov ter nakupovanju knjig, revij in časopisov. Rezultati naše raziskave kažejo, da mladi v Sloveniji največ časa na spletu namenijo predvsem aktivnostim, ki so povezane z zabavo in s sprostitvi jo. Tako v povprečju vsaj pol ure na dan kar 79 % mladih posluša glasbo, 62 % na spletu gleda ali nalaga videe, 64 % gleda DVD-je ali filme in 35 % igra igre. Precej manj časa berejo (20 % jih bere vsaj pol ure na dan) in izražajo svoja stališča na spletu, npr. v obliki blogov (8 % izraža svoja stališča vsaj pol ure na dan). Približno 9 % mladih v povprečju vsaj pol ure na dan nameni virtualnim ogledom galerij, muzejev in koncertov. Če k temu prištejemo še tiste, ki tem dejavnostim namenijo do 30 minut dnevno, lahko ugotovimo, da dobra petina (21 %) mladih prakticira vir tualne oglede galerij, muzejev in koncertov. Grafikon 8.7: Pogostost posameznih oblik kulturne participacije na spletu, dnevno. 20 % 10 % 30 % 60 % 80 % 90 % 50 % 40 % 70 % Se udeležujem virtualnih ogledov galerij, muzejev ali koncertov. Pišem lastna mnenja/stališča na družbenih omrežjih, forumih ali blogih. Igram igre (vključno z igranjem iger na igralnih konzolah, npr. Xbox, PlayStation, Nintendo itd.). Berem revije in časopise. Gledam DVD-je, filme (tudi preko spleta). 17,1 18,8 53,4 10,7 Na spletu gledam ali na splet nalagam videe (npr. na Youtube). 9,2 28,9 48,4 13,4 Poslušam glasbo (vključno z internetnim radiom). 18,3 45,4 33,6 Nikoli se ne ukvarjam. Do 30 minut. 30 minut do 2 uri. Več kot 2 uri. 42,6 22,8 22,6 12,0 30,8 48,8 19,2 1,1 69,4 22,2 8,0 78,7 12,7 8,1 0 % 2,9 100 % 0,4 0,6 Vir podatkov: Mladina 2020.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=