MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji
Ustvarjalnost in kultura 255 Vključenost mladih v mladinske centre in organizacije je relativno visoka (21 %), celo nekoliko višja od povprečja EU. Pri tem je po oceni velikega dela mladih (45 %) v mladinskih centrih premalo možnosti za kulturno udejstvovanje. V splošnem se problem omejenih možnosti za kulturno participacijo mladih bistveno izraziteje pojavlja v bolj ruralnih okoljih. 8.4 Kulturna participacija mladih na spletu Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije med mladimi v zad njihnekaj desetletjihnarašča in se prepleta z vsakodnevnimi dejavnostmi, vključno s kulturnimi dejavnostmi. Med spletne kulturne dejavnosti se v splošnem uvrščajo branje spletnih mest za novice (časopisi ali revije), igranje ali prenos iger, slik, filmov ali glasbe, poslušanje spletnih radijskih postaj, nakupovanje kulturnih dob rin (filmov, glasbe, knjig, revij) in storitev (vstopnice za kulturne priredi tve, muzeje, gledališča) ter ustvarjanje spletnih strani ali spletnih dnev nikov (Evropska komisija, 2013). Spletna kulturna participacija je povsem nova oblika kulturne participa cije, ki je povezana z vse večjimdostopomdo interneta (tako od doma kot na poti). Kot je razvidno iz podatkov Eurostata (2020), se je med letoma 2013 in 2019 delež gospodinjstev v EU z dostopom do interneta povečal z 79 % na 90 %, kar je prav gotovo prispevalo k porastu spletne kulturne udeležbe in potrošnje mladih. Po podatkih Eurostata (2020) mladi (16–24 let) spletni uporabniki 5 v dr žavah članicah EU-27 najpogosteje preko spleta v kulturne namene gleda jo televizijo ali videe (88 %) in poslušajo glasbo (87 %). Manj pogosto be rejo spletne revije in časopise (68 %) ter igrajo videoigre (58 %). Manjšina mladih pa kupuje vstopnice za prireditve (28 %), kupuje filme in glasbo 5 Podatki predstavljajo delež mladih, ki uporablja internet, in ne delež celotne populacije (znotraj določenega starostnega obdobja).
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=