MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji
250 Številne raziskave namreč ugotavljajo, da je pomanjkanje zanimanja za posamezne kulturne aktivnosti ena izmed bolj pogostih ovir kulturne participacije med mladimi (Scherger, 2009; Eurobarometer 399, 2013; Milošević Đorđević in Pavlović, 2017). Ta ovira je tudi v Sloveniji posebej izrazita v primerih obiska gledališč in muzejev (Eurobarometer 399, 2013). Kot ugotavlja Keaney (2008), je pomanjkanje zanimanja pogosto povezano s samim dojemanjem tovrstnih aktivnosti, ki so številnim po sameznikom zaradi nepoznavanja »odbijajoče«, zaradi česar je tudi nji hova motivacija za participacijo nižja. Podobno tudi rezultati naše raziskave kažejo, da je zanimanje za umet nost in kulturo pomembno povezano z vsemi kulturnimi in ustvarjalni mi aktivnostmi. Mladi, ki izkazujejo večje zanimanje za kulturo, se tako tudi pogosteje ukvarjajo z glasbo (r = 0,42; p < 0,01), obiskujejo tečaje s področja kulture (r = 0,36; p < 0,01), obiskujejo kulturne znamenitosti (r = 0,34; p < 0,01), berejo (r = 0,29; p < 0,01), pišejo (r = 0,28; p < 0,01), obi skujejo kino, gledališče in koncerte (r = 0,25; p < 0,01) ter poslušajo glas bo (r = 0,12; p < 0,01). V zadnjem desetletju poleg povečanega zanimanja za kulturo in pogo stejšega kulturnega udejstvovanja pozitivne spremembe v kulturni par ticipaciji kažejo tudi nekateri drugi kazalniki. Tako se je npr. v obdobju 2014–2017 v Sloveniji za 9 odstotnih točk povečal delež mladih, vključe nih v kulturne organizacije (Eurobarometer 455, 2018: 11). Leta 2017 je bilo v Slovenji v kulturne organizacije vključenih 18 %mladih, kar je celo nekoliko nad povprečjem držav Evropske unije (15 %). Kot prikazuje Grafikon 8.4, se je v zadnjih desetih letih tudi povečala udeležba mladih na tečajih s področja kulture in umetnosti, ki potekajo izven formalnega izobraževanja. Sicer se tudi v letu 2020 večina mladih ni odločala za tovrstne tečaje (67,3 %), a glede na leto 2010 se je pogostost udeležbe občutno povečala.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=