MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji
Ustvarjalnost in kultura 249 Grafikon 8.3: Kulturna participacija mladih glede na tip naselja. Vas/podeželje Srednje veliko mesto Veliko mesto 0,5 1,0 1,5 2,0 2,5 3,0 3,5 4,0 Obiskujem kulturne znamenitosti. Obiskujem kino, gledališče, koncerte. Berem. 2,03 2,24 3,09 2,04 2,19 2,27 2,44 3,21 3,44 0 Vir podatkov: Mladina 2020. Ne nazadnje pa je kulturna participacija pomembno povezana tudi z izo brazbo in s kulturnim kapitalom mladostnika. Mladostniki z višjo izo brazbo 4 pogosteje berejo (r = 0,18; p < 0,01) in obiskujejo kulturne zname nitosti (r = 0,15; p < 0,01), kulturni kapital pa je pozitivno povezan z vsemi oblikami kulturne participacije. Mladi z višjim kulturnim kapitalom se tako pogosteje ukvarjajo z ustvarjalnimi aktivnostmi (r = 0,21; p < 0,01), berejo (r = 0,19; p < 0,01), obiskujejo kulturne znamenitosti (r = 0,14; p < 0,01), obiskujejo kino (r = 0,09; p < 0,01) in pogosteje pišejo (r = 0,08; p < 0,01). Te ugotovitve potrjujejo pomembno vlogo izobraževanja in t. i. »kulturne socializacije« (Bourdieu, 1986; Holden, 2006; Nagel, 2010), ki so ju mladi v največji meri deležni v šoli in v primarni družini. Ti prispe vata k spoznavanju področja kulture in izobraževanja o njej, s čimer ve čata zanimanje mladih zanjo in posledično prispevata tudi k večji parti cipaciji mladih v ustvarjalnih in kulturnih aktivnostih. 4 V analizo glede na doseženo stopnjo izobrazbe so bili zajeti samo mladi, stari 25–29 let, saj mlajši zaradi velikegadeleža vključenosti v izobraževalni proces ne bi predstavljali realne slike.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=