MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji
222 Grafikon 7.2: Zanimanje za politiko med mladimi. 5 % 10 % 15 % 25 % 20 % 30 % Niti me zanima niti me ne zanima. Me ne zanima. Sploh me ne zanima. 24,2 18,0 25,9 23,5 6,7 1,0 Me zanima. Zelo me zanima. Ne vem. 0 % Vir podatkov: Mladina 2020. Naslednji pomemben dejavnik psihološke participacije mladih je obču tek politične moči – do katere mere posameznik meni, da s svojo partici pacijo lahko vpliva na politiko (Axford in Rosamond, 1997: 102). Občutek politične moči združuje različna čustva, občutja in vidike človeške psi hologije, ki kažejo na obseg posameznikovega prepričanja, da lahko povzroči spremembo (prav tam). V bistvu je politična učinkovitost dvo jen koncept, pri katerem se notranji občutek politične moči nanaša na prepričanje, da posameznik lahko vpliva na politiko, medtem ko se zu nanji občutek moči nanaša na prepričanje, da je politikom dejansko mar za mnenje posameznikov (Nygård in Jakobsson, 2013: 70). Smets in Van Ham (2013: 355) ugotavljata, da je občutek politične moči, tako notranji kot zunanji, pozitivno povezan z volilno udeležbo. Mladi v Sloveniji menijo, da se na splošno politiki ne ukvarjajo z mnenjem posameznikov, kar pomeni, da je posledično politična učinkovitost posa meznikov v takem sistemu omejena. Preko 60 % jim namreč meni, da se politiki ne ukvarjajo z mnenji posameznikov. Prav tako skrbi podatek, da jih tudi le dobrih 15 % meni, da takšna trditev ne drži in da se politiki naslanjajo na mnenja posameznikov. Naslednji kazalnik politične učinko vitosti obravnava vpliv posameznika, ki voli. Podobno kot pri zgornji spre menljivki se tudi v tem primeru pokaže, da preko 55 % odstotkov anketi rancev meni, da je trditev o posameznikovem vplivu na početje oblasti
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=