MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji
150 4.5 Socialnopodjetniška miselnost mladih Socialno podjetništvo, tj. podjetništvo, ki je usmerjeno v družbeno blagi njo, je na splošno rečeno podjetniško delovanje s končnim ciljem ustvar janja družbene vrednosti (Abu-Saifan, 2012). Socialni podjetniki so posa mezniki z inovativnimi rešitvami zanajpomembnejšedružbene, kulturne in okoljske izzive (Ashoka, b. d.). Ključna značilnost socialnih podjetni kov je torej, da podjetniško miselnost in podjetniške veščine združujejo z družbeno koristnim in trajnostnim načinom razmišljanja ter delovanja (Yokoyama in Birchley, 2018). Lastnosti podjetniške miselnosti, kot so ustvarjalnost, pogum, sposobnost prepoznavanja podjetniških prilož nosti, ambicioznost, inovativnost, odločnost, usmerjenost v rast, učinko vitost, optimizem in proaktivnost (Ireland, Hitt in Sirmon, 2003; Singh in Sharma, 2018; Yokoyama in Birchley, 2018), so pri socialnempodjetništvu torej združene s trajnostno in družbeno odgovorno miselnostjo. Trajno stna miselnost se nanaša na željo po izboljšanju kakovosti življenja na splošno in prav tako zajema stremljenje k družbeni pravičnosti, demo kraciji, sodelovanju med posamezniki in organizacijami (Yokoyama in Birchley, 2018: 75), medtemko družbeno odgovornamiselnost v kontekstu socialnega podjetništva zajema željo po reševanju družbenih problemov in po vzpostavitvi pravičnih družbenih odnosov (Bornstein v Yokoyama in Birchley, 2018: 75) ter empatiji (Singh in Sharma, 2018: 214). Tovrstne družbene spremembe so utemeljene v socialnih in trajnostnih vredno tah, ki jih mora posedovati tudi socialni podjetnik (Chatterjee, Cornelis sen in Wincent, 2021). Tako v akademski literaturi kot v praksi je na voljomnožica različnih opre delitev socialnih podjetnikov in socialnopodjetniške miselnosti. Te so tako disciplinarno, kulturno, zgodovinsko kot ideološko pogojene, ven darle pa vse vsebujejo nekatere skupne točke. Te se najpogosteje osredinja jo okoli ugotovitev, da je socialni podjetnik (1) agent sprememb z jasnim ciljem in vizijo, (2) da naslavlja družbene probleme, (3) da želi ustvariti družbeno vrednost in krepiti trajnost, (4) da je bolj usmerjen v pomoč in skrb za druge kot ustvarjanje dobička, (5) da poseduje podjetniški duh in podjetniške lastnosti, (6) da zna prepoznati nove priložnosti v družbenih problemih ter (7) da je inovativen in proaktiven (Brouard in Larivet, 2010).
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=