MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji
Zaposlovanje in podjetništvo 145 podjetij oziroma s. p.-jev zdi še vedno precej sprejemljiva izbira. Več kot po lovica bi jih bila namreč pripravljena za reševanje svojega zaposlitvenega položaja odpreti svoje podjetje ali pridobiti status samostojnega podje tnika (glej Grafikon 4.20). Se pa med spoloma kažejo razlike v pripravlje nosti, saj so mlade ženske v nekoliko manjši meri pripravljene storiti ta korak. Še posebej je manjši delež tistih žensk v primerjavi z njihovimi moškimi vrstniki, ki bi ga bile pripravljene zagotovo storiti. Grafikon 4.20: Pripravljenost na ustanovitev lastnega s. p./podjetja v izogib brezposelnosti. Zagotovo bi bil_a pripravljen_a. 5 % 10 % 15 % 20 % 25 % 30 % 35 % 40 % Moški Ženske Skupaj 33,5 27,9 24,9 Bi bil_a pripravljen_a. 30,7 29,8 32,2 Niti ne bi bil_a niti bi bil_a pripravljen_a. 18,6 18,9 21,5 Ne bi bil_a pripravljen_a. 11,2 12,2 14,7 Sploh ne bi bil_a pripravljen_a. 6,0 6,0 6,6 0 % Vir podatkov: Mladina 2020. Za uspešno podjetniško pot pa morajo biti mladi opremljeni z znanji in z veščinami s tega področja. Tako se usmerjanje v ustvarjanje lastnihmož nosti za delo postopoma umešča tudi v izobraževalni sistem, mlade pa se na različne načine in prek različnih kanalov spodbuja k razvoju podjetni škemiselnosti ter k vključitvi v s tempovezana izobraževanja in usposab ljanja. Tako ena od sogovornic dojema promocijo podjetništva v luči pri oritetiziranja monetizacije znanja pred samim pridobivanjem znanja.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=