MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji
108 V nadaljevanju se sprašujemo o razlikah v priložnostnemučenju glede na stopnjo izobrazbe in status anketirancev. V naslednjem grafikonu so predstavljeni odgovori na vprašanje, če so mladi v letu 2019 sploh opra vili katerokoli obliko priložnostnega učenja (da/ne). V analizi smo pri merjali anketirance, ki so že zaključili s formalnim izobraževanjem in tako niso imeli statusa rednega ali izrednega učenca, dijaka ali študenta (N = 501), in tiste, ki so še vedno imeli status učenca, dijaka ali študenta (N = 693) po stopnji izobrazbe. Razlike, ki smo jih izmerili s pomočjo testa hi-kvadrat, so statistično zna čilne (p < 0,001), deleži pa so razporejeni nekoliko presenetljivo oz. po neki strani potrjujejo pomen priložnostnega učenja za mlade z nižjo izo brazbo. Če si grafikon najprej ogledamo z vidika izobrazbe, ugotovimo, da se v povprečju priložnostnega učenja najpogosteje poslužujejo (ali ga ozavestijo) mladi z dokončano OŠ ali manj in tisti z visoko šolo, z magi sterijem ali z doktoratom znanosti. Obe ostali izobrazbeni kategoriji imata nižji delež od prej omenjenih. Relativno enakomerna porazdelje nost deležev glede na izobrazbeno raven zagotovo priča o tem, da je prilo žnostno učenje oblika učenja, ki ne razlikuje glede na izobraženost posa meznika, njegov socialni status ali delovni položaj, temveč je enakomerno porazdeljena med vsemi skupinami prebivalstva (Jeff in Smith, 2005). Če to obliko učenja primerjamo še glede na status anketirancev, pa ugoto vimo, da prihaja predvsem pri mladih z dokončano 2- ali 3-letno poklicno ali strokovno šolo ter srednješolsko izobrazbo do velikih razlik. V obeh primerih o opravljenem priložnostnem učenju pogosteje poročajo tisti, ki so vključeni v srednješolsko izobraževanje in imajo reden status dijaka.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=