Mladi z manj priložnostmi / Vključenost

DIC je postal ambasador empatije Zavoda Empatorij

27. 3. 2025 avtor: KUD Pozitiv
udeleženci dogodka

Novoustanovljeni Zavod Empatorij je v sodelovanju z Dijaškim domom Ivana Cankarja (DIC) in KUD Pozitivom v DIC-ovi Galeriji 15. marca 2025 sodeloval pri promocijskem dogodku spletne konceptualne trgovine DMZ Boutique, ki prodaja različne izdelke s področja umetnosti in nišnih parfumov. DIC in KUD Pozitiv ob svoji osnovni dejavnosti že vrsto let po principu inkluzije na široko odpirata vrata tudi osebam z Aspergerjevim sindromom, obliko avtizma, ki se jih najpogosteje imenuje kar aspiji.

Tokrat v sodelovanju z Zavodom Empatorij, ki je izvedbo programa za naročeni dogodek skoraj v celoti prepustil osebam na avtističnem spektru, njihova kreativnost pa je tematiko parfumov razširila na vseprisotno pomlad, ki nam radodarno streže s prebujanjem vseh čutov. Dogodek so poimenovali Prebudimo čute ter se osredotočili na vseh pet čutil: pripravili so razstavo slik, glasbeni program, promocijo parfumov iz ponudbe DMZ Boutique s testiranjem ekskluzivnih dišav, zakusko in – za veder zaključek – tudi pravo malo tekmovanje v ugibanju različnih predmetov v misteriozni škatli zgolj s pomočjo tipa. Voditeljica Urša Kutner je dogodek vodila z navdahnjeno poetično besedo, ob zaključku pestre, zabavne in sproščene prireditve pa je prav lucidno opozorila tudi na moč šestega čuta.

Omenjena skupina aspijev je že nekaj let sodelovala v DIC-ovem programu inkluzije, a se njihova izobraževalna pot počasi zaključuje, zato se jih večina nahaja pred pragom vključevanja na trg dela. DIC njihov razvoj spremlja še naprej in v tem duhu kot partner sodeluje z Zavodom Empatorij, katerega vizija je prav podpora pri iskanju dela in vključevanju v nevrotipično družbo za vse, ki imajo kljub svoji nevrodivergentnosti obilo potenciala ter tudi želje, da prispevajo k razvoju družbe kot celote.

Zavod Empatorij je zato DIC-u in KUD-u Pozitiv, kreativni skupini znotraj DIC-a, podelil naziv Ambasadorji empatije in s tem okrepil vezi sodelovanja tudi za bodoče. Kdo ve, morda se kmalu najde kakšno delo za avtiste tudi znotraj vzgojno-izobraževalnih ustanov, saj so prav avtisti, ki so uspešno končali srednješolsko izobraževanje in svojo mladost prebili v dijaških domovih, vir izkušenj in koristnih informacij, kako delovanje teh ustanov prilagoditi, da bodo postala avtistom bolj prijazna okolja.

Glede na statistiko, ki pravi, da se je primer avtizma z 1 izmed 10.000 ljudi povzpel na 1 izmed 800, je zelo verjetno, da se med srednješolci skriva veliko oseb na spektru, ki se tega niti še ne zavedajo ali pa pač samo nimajo uradne diagnoze. DIC je na področju prilagajanja okolja tem ranljivim skupinam med pionirji.

Drago Pintarič, vodja projektov v DIC-u, pravi:

»Slogan “DIC je svet” odraža naš zavod kot skupnost v malem, raznoliko okolje, ki odseva bogastvo in pestrost velikega sveta. To raznolikost je pomembno prepoznati, ji dati prostor in pomen, da lahko učinkovito odgovarja na potrebe in izzive skupnosti. Sodelovanje z mladimi z motnjo avtističnega spektra (MAS) nam je v zadnjih letih prineslo dragocene izkušnje, nova spoznanja in širši vpogled, ki bogati naše delo. Učili smo se drug od drugega, razvijali razumevanje in širili meje vključevanja. Zavod Empatorij predstavlja nov korak v tem sodelovanju – sprejemamo izziv in se iskreno zahvaljujemo za naziv Ambasadorji empatije ter se veselimo partnerstva. Skupaj z nevrotipičnimi in nevrodivergentnimi mladimi z veseljem ponavljamo in kličemo slogan KUD-a Pozitiv: “Kdor ni z nami, je za nami!”«

In kako so bili z dogodkom zadovoljni naročniki, DMZ Boutique ter Zavod Empatorij?

»Nekaj novega, svežega, nekaj, kar prebija že znane meje – to so vrednote, ki so uspešne tudi na neizprosnem marketinškem trgu. Zadovoljni smo!«

je povedala Jerneja Katona Zajc, urednica spletnega časopisa e-Glas pri Zavodu Empatorij, ki na povezavi empatorij.si nudi še več informacij o avtizmu med mladimi in odraslimi.