Kultura

Od Rolling Stonesov do Urada RS za mladino

11. 9. 2018 avtor: Uredništvo

Rok Predin ni običajen predstavnik svoje generacije. Marsikateri Slovenec ga ob njegovem priimku poveže s slavnim očetom, ljubitelji rock’n’rolla in slikarstva pa Roka Predina poznajo predvsem po njegovih uspehih v svetu animacije. V uspešni karieri, ki ga povezuje s slavnimi imeni, kot so Rolling Stones, Elton John in kraljica Elizabeta II, je del Rokove zgodbe postal tudi novi portal mlad.si.

Kako bi se opisali v enem stavku. Kaj in kje počnete, ustvarjate,…?

Oče od Mare in Fride ter Sarin soprog, ki pretežno kuha kavo in se kdaj pa kdaj ukvarja z animacijo, v stavbi blizu mariborskega parka.

Kako in zakaj se je začela vaša pot v tujino, ki je najverjetneje spremenila vaše življenje?

Moja pot v tujino se je začela leta 2009 in je bila relativno kratka, slabi dve uri z Brnika do Londona. Sprevidel sem, da v Sloveniji nisem imel možnosti s svojim delom služiti kruha. Trg filmske in komercialne animacije je pri nas še danes slabo razvit oziroma ga praktično ni.

Ali tuji trgi ponujajo več kot Slovenija in v čem je bistvena razlika?

Kot sem že omenil, je osrednji »hendikep« našega prostora prav nerazvitost tržišča za ustvarjalne poklice. Še zmeraj se v veliki meri gleda na ustvarjalnost, kot na nekaj nebistvenega, kot na nekaj, kar bi se moralo delati v prostem času, ko zaključimo delo v kakšni pisarni. Hkrati pa se je treba zavedati, da te tudi v tujini ne čakajo odprtih rok. Tudi tam se je treba boriti in trdo delati, vendar kot pravim, ima človek tam vsaj možnosti.

Združili ste formalno izobrazbo in hobi v eno – animacijo. Kaj je bilo prej, slikarstvo ali glasba?

Ne slikarstvo in ne glasba nista bili moj hobi. Gre za dva medija, za katera sem imel občutek, da imam kaj z njima povedati. Res pa je, da animacija na zelo eleganten način združuje oboje. Najprej je bilo slikarstvo in tako je še zmeraj.

Ste avtor številnih kratkih animiranih filmov, med njimi je video Doom and Gloom dosegel celo za največ ogledov Rolling Stonesov na Youtube. Kako doživljate takšne dosežke?

Res je, Doom and Gloom je bila kar nekaj časa njihova najbolj gledana vsebina na Youtubu, vendar to ni bil moj primarni cilj. Zame je bilo pomembneje, da poiščem najprikladnejšo sliko za njihovo pesem. Gre za sinergijo glasbe in slike, h kateri me vleče po naravi in če prištejem zraven še dejstvo, da gre za glasbo takšnih legend kot so Stonesi, je seveda vse skupaj še toliko lepše. Zanje sem ustvaril štiri spote, do sedaj so izdali dva od njih.

Za promocijo novega portala mlad.si pripravljate animirani film. Nam lahko zaupate, kakšen je koncept videa in kaj lahko s takšnim izdelkom dosežemo?

Želel sem si na zabaven in atraktiven način pokazati, kaj portal v osnovi ponuja in čemu je namenjen. Gledalca je treba hitro pritegniti in ujeti njegovo oko, zato smo se odločili za dinamično vizualno zgodbo, ki v enem samem kadru prikaže različne plati študentskega življenja. Od najema stanovanja do študija, študentskega dela in zabave. S tem smo seveda želeli namigniti, da jim na tej poti s svojim izborom informacij lahko vaš portal zelo pomaga.

Zakaj ste se odločili za sodelovanje z Uradom RS za mladino in portalom mlad.si? Da morda podaljšate svojo mladost?

Z vaše strani me je kontaktirala gospa Nataša Lombergar, ki je pravilno ocenila, da bi se lahko portal s takšnim filmom bolje promoviral. Dejstvo je namreč, da slika pove veliko več, kot samo besede. Animacija pritegne gledalca na svojstven način in težko se ji je upreti.

Na družbenih omrežjih kot je Facebook vas ne zasedimo. Kakšno je vaše mnenje glede družbenih omrežij, ki so poleg preproste komunikacije tudi odlično promocijsko sredstvo? Prinašajo v naš svet več dobrega ali slabega?

Gre za orodje in od nas je odvisno, kako in zakaj ga uporabljamo. S kladivom lahko zabijemo žebelj, lahko pa koga tudi mahnemo po prstu. S tega vidika prinašajo družbena omrežja oboje, dobro in slabo. Na eni strani odpirajo nove možnosti informiranja, po drugi pa lahko ustvarjajo iluzijo, da smo v svojem delovanju na družbenih omrežjih tudi družbeno aktivni. Ljudje v veliki večini nagovarjajo predvsem sebi enako misleče, ki so povezani v zaprte mrežne kroge in so tako ločeni od drugih, ki morda razmišljajo drugače. Pretok idej je tako onemogočen.

Zadnje čase se veliko govori o participaciji mladih, o volilni pravici pri 16. letih, hkrati pa o mladih kroži tudi mnenje, da so apatični, premalo politično aktivni in ne želijo delati? Kateri so po vašem mnenju glavni izzivi, s katerimi se danes srečuje generacija stara med 20 in 30 let?

Problematična je predvsem erozija zaupanja v medije. Mladi ne vedo, komu zaupati in kje dobiti verodostojne informacije, ki bi jim pomagale pri njihovem odločanju in kreiranju njihovih mnenj. Internet jim ponuja ogromno medijskega prostora in informacij, ki pa v veliki meri niso preverjene. Zato si je danes težje ustvariti realno sliko o svetu. Ko vidiš, kako lahko je »fabricirati« informacije na spletu, se seveda vprašaš ali velja enako tudi za tradicionalne medije kot so tisk, radio in televizija. S tega vidika se zaupanje v avtoriteto precej zamaje.

Kako bi po vaši izkušnji v Londonu primerjali življenje mladih v Sloveniji in v Angliji? Kje vidite podobnosti in kje različnosti?

Razlike so minimalne, vsaj v zahodnem svetu. Najdemo jih med velikimi in malimi centri, med urbanim in ruralnim okoljem. Večje kot je mesto, več imaš priložnosti. Vendar prične z velikostjo urbanega okolja šepati kvaliteta življenja, s povečevanjem števila ljudi, pa se prične življenje tudi dražiti. Mlad človek se mora tako sam pri sebi odločiti, kakšne so njegove prioritete.

Kaj bi kot eden izmed prvih intervjuvancev novega portala za mlade v Sloveniji sporočili njegovim obiskovalcem?

Posvečajte se tistemu, kar vas resnično veseli. Samo tam boste zablesteli in stopili nad povprečje.

FOTO: Bojan Velikonja/Dnevnik

Oglej si predstavitveni video, ki ga je za prenovljen portal mlad.si, pripravil Rok Predin.