Izobraževanje

Festival naj bo! na turistični tržnici dijakov

19. 2. 2020 avtor: Uredništvo

Festival Več znanja za več turizma, ki ga Turistična zveza Sloevnije (TZS) pripravlja skupaj z Zavodom RS za šolstvo in Centrom RS za poklicno izobraževanje, je tudi letos konec januarja navdušil z barvito turistično tržnico dijakov slovenskih in tujih šol na Gospodarskem razstavišču v sklopu mednarodnega turističnega sejma Alpe – Adria.

Letošnja tema “Festival naj bo” je bila zahtevnejša kot pretekla leta, saj so morali dijaki osnovati festival. Mladi so pripravili eno ali večdnevne dogodke, ki so bili zasnovani tako na področju umetnosti, kulinarike, športa kot tudi ohranjanju kulturne dediščine.

V dvorani Povodni mož se je ves dan predstavljalo približno 300 dijakov devetindvajsetih srednjih šol in treh višjih šol iz Slovenije, Hrvaške, Srbije in Bosne in Hercegovine. Tržnica je bila tudi tekmovalne narave, saj je dijake pri njihovem delu opazovala ocenjevalna komisija, ki so jo sestavljali prostovoljci TZS. Komisija je že pred tem ocenila njihove turistične naloge in promocijske spote.

Dijaki so se v sklopu letošnje teme Festival naj bo predstavili kot pravi profesionalci. Na svojih pisanih stojnicah so pogumno in samozavestno nagovarjali mimoidoče, ki so imeli kaj za videti in okusiti kulinarične dobrote. Obiskovalci so lahko njihove festivale doživeli s pomočjo animacij, se zabavali ob zvokih harmonike, pozirali v različnih foto kotičkih, se pogostili z dödolami, štruklji, pravim kraškim pršutom, različnimi pogačami in občudovali raznovrstne noše ter domov odšli z izvirnim promocijskim materialom s katerim so dokazali, da domišljija ne pozna meja.

TZS je na festivalu podelila štiri zlata, 22 srebrnih in šest bronastih priznanj ter posebna priznanja za najboljše v skupnem seštevku (naloga, spot in predstavitev na tržnici). Prvo mesto je osvojila Ekonomska šola Murska Sobota z nalogo “Kuku festival – pokukaj v Prekmurje”, drugo mesto je pripadlo Srednji šoli za gostinstvo in turizem Maribor z nalogo “Cuferkest”, tretje mesto pa Šolski center Velenje, Višja strokovna šola z nalogo “Festival buč in cvetja Bučncvet”. Dijaki Srednje šole za gostinstvo in turizem Maribor so prejeli še posebno zlato priznanje za najboljši promocijski spot, študentje Višje strokovne šole za kozmetiko in velnes Ljubljana pa posebno zlato priznanje za svojo nalogo “Festival Kvakljana”, dijaki Ekonomske šole Murska Sobota pa posebno zlato priznanje za najboljšo predstavitev na stojnici.  

V tednu pred turistično tržnico je potekalo spletno glasovanje za naj promocijski spot. Največ glasov (1197) je zbrala Srednja stručna škola dr. Radivoj Uvalić Bačka Palanka iz Srbije za spot “Festival malih pustolova”.

Ideje za festivale, ki so jih pod okriljem festivala Več znanja za več turizma pripravile najboljše štiri ekipe, lahko takoj postanejo novi turistični produkti. “To pomeni, da jih lahko gospodarstvo takoj povabi k sodelovanju in z mladostno energijo verjamemo, da bi lahko postali uspešni mali Festivali,” so zapisali na TZS. 

Galerijo slik in rezultate si lahko ogledate tukaj.

Vir in foto: Turistična zveza Slovenije