Neformalno izobraževanje

Povezovanje in učenje skozi igrifikacijo: MMD v Idriji

22. 4. 2025 avtor: Mladinski center Idrija
skupinska slika udeležencev

V preteklih dneh je Idrija gostila mobilnost mladinskih delavcev oziroma trening, kot ga radi poimenujemo mladinski delavci, saj se učimo novih dobrih praks. Glavni cilj je bil izmenjava dobrih praks in grajenje prijateljskih vezi med mladinskimi organizacijami iz različnih evropskih držav.

Raznolika mednarodna zasedba in raziskovanje izzivov mladih

Dogodek, ki je združil 14 mladinskih delavcev iz kar devetih držav – Avstrije, Bolgarije, Češke, Francije, Grčije, Hrvaške, Italije, Slovaške in, seveda, Slovenije – je bil pravi laboratorij za učenje, sklepanje novih prijateljstev in raziskovanje, kako lahko igre in igrifikacija postanejo močno orodje v izobraževalnem procesu. Mladinski delavci so imeli nalogo že preden so prišli v Idrijo. V svojih matičnih državah so morali raziskati, s katerimi izzivi se mladi trenutno soočajo, saj smo s pomočjo rezultatov na treningu nato razvijali prototipe projektov.

Program treninga je bil izjemno pester, kar je udeležencem omogočilo, da so se poglobili v številna področja, ki jih običajno obravnavajo v svojih organizacijah, in se ob tem naučili novih tehnik ter veščin, ki jih bodo lahko uporabili pri svojem delu z mladimi. Od začetka do konca ni bilo trenutka brez dejavnosti, saj so se vsi udeleženci trudili izkoristiti vsak trenutek za učenje in izmenjavo izkušenj.

Igrifikacija kot osrednja tema

Ena izmed ključnih tem treninga je bila igrifikacija, ki je postala središče številnih aktivnosti. Igrifikacija, ki vključuje uporabo elementov igre v izobraževalne in druge procese, se je izkazala za zelo učinkovit pristop. Udeleženci so imeli priložnost preizkusiti različne igre in aktivnosti, pri čemer so se postavili v vlogo mladostnikov in na lastni koži preizkušali, kako je potrebno izvesti različne igre in aktivnosti. Po vsakem preizkusu so si izmenjavali mnenja in predloge za izboljšave, saj je refleksija ključni del učnega procesa.

Doživetje LARP-a na Črnem vrhu

Za še boljšo predstavo o tem, kako se igrifikacija lahko uporablja v mladinskem delu, so organizatorji poskrbeli za obisk na Črnem vrhu, kjer sta društvo Amulet D20 in zavod Erea predstavila koncept LARP-a (ang. live action role-playing). Ta aktivnost je udeležencem omogočila, da so se podali v svet igre vlog v živo, kjer so izkusili, kako lahko ta pristop pripomore k boljšemu razumevanju različnih izobraževalnih tem in veščin. LARP ni le zabaven način za učenje, ampak tudi orodje za krepitev socialnih veščin, kreativnosti in timskega dela.

Vse aktivnosti so bile zasnovane tako, da so imele elemente igrifikacije. Cilj je bil, da se udeleženci naučijo, kako lahko na zabaven, interaktiven in privlačen način predajajo znanje ter spodbujajo mlade k večjemu sodelovanju in bolj poglobljenemu učenju.

Primeri igrifikacije:

Glavni rezultati treninga:

Poleg tega je trening močno prispeval k razvoju mednarodnih partnerstev in prijateljskih vezi. Udeleženci so si izmenjali izkušnje, postavili temelje za prihodnja sodelovanja in sklenili nova prijateljstva, ki bodo zagotovo privedla do novih projektov in sodelovanj med organizacijami.

Kot rezultat tega treninga so se začeli graditi temelji za mednarodno mladinsko izmenjavo, ki bo potekala v Idriji od konca junija do začetka julija 2025.

Trening v Idriji ni bil le priložnost za strokovno izpopolnjevanje mladinskih delavcev, ampak tudi za ustvarjanje trdnih vezi med organizacijami in posamezniki, ki bodo zagotovo obogatili mladinsko delo v prihodnosti. Povezovanje, izmenjava dobrih praks in uporaba inovativnih pristopov, kot je igrifikacija, so ključni koraki na poti do bolj vključujoče, interaktivne in zabavne izobraževalne izkušnje za mlade po vsem svetu.

Sofinancira EU.

* Financirala Evropska unija. Vendar izražena stališča in mnenja zgolj stališča in mnenje avtorja (-ev) in ne odražajo nujno stališč in mnenja Evropske unije. Zanje ne moreta biti odgovorna niti Evropska unija niti organ, ki dodeli sredstva.