Trening grafične facilitacije v Temišvarju

Maja, nova zaposlena v mladinski pisarni, se je prejšnji teden odpravila na Erasmus + trening v Romunijo, natančneje v Temišvar. Na treningu z naslovom Facilitate the Future: Engaging, Visual & Impactful so sodelovali udeleženci iz številnih držav, med njimi so bili Romuni, Francozi, Poljaki, Madžari, Indijci, Maročani in Portugalci.
Prvi dan je bil namenjen spoznavanju udeležencev. Spoznavanje je potekalo skozi zabavne aktivnosti, v katerih so udeleženci preizkusili svoje risarske sposobnosti in s skupnimi močmi narisali druge člane. Nadalje so posamezniki prevzeli identiteto drugega udeleženca in ga predstavili na inovativen način. Drugi del dneva je bil posvečen pregledu evropskih ciljev mladih ter vrednotam in smernicam, ki jih mora upoštevati vsak mladinski delavec.
Drugi dan so udeleženci raziskovali različne stile učenja in dinamiko dela v skupini. Spoznavali so okoliščine, ki lahko bodisi spodbujajo bodisi onemogočajo optimalno delovanje skupin. Osredotočili so se tudi na KSA koncept (Knowledge – znanje, skills – spretnosti, and attitude – stališče) in ga preslikali na področje mladinskega dela. KSA koncept predstavlja tri stebre, ki definirajo posameznikove kvalifikacije in potenciale za uspeh na določenem področju. Skupaj predstavljajo močno kombinacijo, ki posameznike ločuje od drugih in jim omogoča, da izstopajo ter uspevajo v svojem izbranem poklicu.
Tretji dan so se osredotočili na vizualno facilitacijo. Udeleženci so spoznali različne grafične tehnike in metode risanja ter odkrili, da risanje sploh ni tako težko, kot se morda zdi. S pridobljenim znanjem so se lotili tudi metode modernega pripovedovanja zgodb, imenovane storytelling, ki se lahko uporablja kot izobraževalno orodje. Ta metoda naredi izobraževalno vsebino bolj zanimivo, povečuje motivacijo med udeleženci in povezuje vsebine na način, da ohranja rdečo nit. Na koncu dneva so se udeleženci razdelili v skupine ter izdelali plakate, ki so morali vključevati vizualne elemente in jih predstaviti v skladu z metodo modernega pripovedovanja zgodb.
Četrti dan so raziskovali tehnike nevro-lingvističnega programiranja (NLP). NLP je preprosta, a zelo učinkovita tehnika, s katero vplivamo na delovanje možganov z uporabo jezika in neverbalne komunikacije. Udeleženci so izvedli praktične vaje, s katerimi s pomočjo jezika in vizualnih predstav ustvarjajo nove povezave v možganih ter prikličejo želene občutke. V popoldanskih urah so se udeleženci razdelili v skupine in pripravili koncepte, strategije, cilje in grafike za samostojne delavnice, ki so jih naslednji dan izvedli v vlogi facilitatorjev.
Zadnji dan so udeleženci preizkusili facilitatorsko vlogo in predstavili svoje delavnice. Ob koncu je sledila refleksija in evalvacija, kjer so udeleženci s pomočjo slikovnih kartic izrazili vtise, spoznanja in izkušnje, ki so jih pridobili.
Trening v Romuniji je bil odlično izveden. Facilitatorji, ki so vodili trening, so bili strokovno usposobljeni, vsebine pa so bile zelo zanimive in predstavljene na zabaven ter inovativen način.