Kaj kažejo rezultati raziskave o medijski pismenosti?
Kdo bolje prepoznava dezinformacije – osnovnošolci in srednješolci ali njihovi starši? Kje iščejo informacije mladi in kje starši? Ali sploh uporabljajo različne vire in orodja za prepoznavo lažnih novic?
Na Zavodu Infohub Maribor so pripravili raziskavo o medijski pismenosti, da bi bolje razumeli, kako otroci in starši uporabljajo medije. Raziskava, v kateri je sodelovalo 171 osnovnošolcev, 76 srednješolcev in 38 staršev, se je osredotočala na vprašanja, kako pogosto govorijo o preverjanju informacij, katere vire uporabljajo, kako zanesljive se jim zdijo informacije, objavljene na družbenih omrežjih in kako ocenjujejo svoje sposobnosti pri prepoznavanju lažnih novic.
Idealna priložnost, da pri šolarjih in njihovih starših to preverijo, je bil karierni sejem, ki je potekal 13. in 14. novembra 2024 v Univerzitetnem športnem centru Leona Štuklja v Mariboru. Raziskava je bila zasnovana z namenom izboljšanja kritičnega razmišljanja ter spodbujanja odgovornega odnosa do informacij, zlasti v času, ko se soočamo s poplavo dezinformacij.
Raziskava prinaša zanimive ugotovitve, med drugim:
- Otroci se zanašajo na družbena omrežja, kot so TikTok in Instagram, medtem ko starši zaupajo klasičnim medijem.
- Prepoznavanje lažnih novic in kritično razmišljanje ostajata izziva za obe generaciji.
- Le 26 % staršev se je doslej udeležilo delavnic o medijski pismenosti, kar poudarja potrebo po izobraževalnih programih.
- Medijska pismenost bi morala biti glede na rezultate ključna veščina za odgovorno družbo.
Raziskava je v celoti dostopna na povezavi.