Izobraževanje

Praksa na Zavodu Bob

29. 7. 2024 avtor: Zavod BOB

»V sklopu študija Pomoči z umetnostjo na Pedagoški fakulteti v Ljubljani sem morala opraviti tudi obvezno študijsko prakso. Ker sem se želela preizkusiti pri delu z mladostniki in mladostnicami, sem se obrnila na Zavod Bob. Pisala sem jim s predlogom izvedbe serije delavnic z različnih umetnostnih področij. Moj predlog so sprejeli in tako se je začelo naše sodelovanje, ki je trajalo nekaj mesecev.

Dodelili so mi mentorico Anjo Manjo, ki je ves čas spremljala moj proces in mi bila na voljo za pomoč in podporo. Na prvem srečanju mi je nekoliko predstavila delovanje Zavoda, njihove projekte in aktivnosti ter različne lokacije, kjer izvajajo svojo dejavnost, jaz pa sem ji predstavila svoje področje študija in zamisli dela v okviru študijske prakse na Zavodu Bob.

Pomoč z umetnostjo je oblika psihosocialne podpore in pomoči, zato sva sklenili, da najprej nekoliko spoznam njihovo delo tudi v praksi in njihove pristope pri delu z mladimi. Obiskala sem nekatere njihove delavnice in redne aktivnosti, ki so bile povezane s psihofizičnim blagostanjem in umetnostjo. Spoznala sem delo različnih zaposlenih in kako z ne-hierarhičnim pristopom ter spodbujanjem vrstniške izmenjave znanj in mnenj gradijo odnose zaupanja z mladimi. Skozi čas lahko zgradijo temelje za morebitno globlje naslavljanje težav in stisk posameznikov in posameznic ali družbenih izzivov v okviru aktivnega državljanstva. 

Spoznala sem tudi njihove mednarodne prostovoljke_ce na izmenjavi in z njimi delila mnenja in razmišljanja v okviru delavniških vodenih pogovorov. Udeležila sem se delavnice Notranji otrok/čustvena inteligenca, serije pogovorov o spolu in spolnosti Skrito – odkrito ter rednih slikarskih srečanj Ustvarjalnost in umetnost. Hkrati sva z mentorico pripravljali serijo delavnic psihosocialne pomoči z umetniškimi sredstvi v moji izvedbi.

Pri delu z mladostniki in mladostnicami sem se želela osredotočiti predvsem na procese, ki bi krepili samopodobo. Skupaj z mentorico sva iskali naslov, ki bi pritegnil to populacijo. Izbrali sva naslov Express yourself: Ustvarjalno raziskovanje samopodobe. Sprva sem želela ciljno skupino omejiti na srednješolsko populacijo, žal pa je bilo po tednu dni promocije delavnice le malo odziva.

Temu je najverjetneje botroval kratek čas promocije dogodka in prvomajske počitnice, na katerih so bili dijaki in dijakinje v času promocije dogodka. Zaradi slabega odziva sva se odločili, da ciljno skupino razširiva na širšo populacijo mladih brez starostne omejitve in začetek izvedbe zamakneva na teden kasneje. Spremenjena strategija je obrodila sadove. 

Raziskovanje sebe z umetnostjo
Raziskovanje sebe z umetnostjo

Izvedla sem štiri zaporedna srečanja po dve uri, vsakič z drugimi umetniškimi mediji in vedno z intenco raziskovanja notranjega sveta, spoznavanja, ozaveščanja svojih miselnih, čustvenih in vedenjskih vzorcev ter učenja sočutja in prijaznosti do sebe. Na prvi delavnici smo se preizkusile_i v intuitivnem slikarstvu na večjem formatu ob raziskovanju meje med notranjim in zunanjim svetom, na drugi smo preko gledaliških tehnik izzivale_i svoje doživljanje sebe, ko smo izpostavljeni.

Na tretjem srečanju smo ponovno vzpostavljale_i odnos s svojim telesom in telesno samopodobo preko plesa, na četrti delavnici pa smo se srečale_i s svojo podobo in raziskovale_i metaforo svojega življenjskega kažipota preko fotografije. 

Udeleženke in udeleženci so se na različne umetniške medije pozitivno odzvale_i, bile_i so odprti za razlikovanje in preizkušanje novitet. Na srečanjih nihče ni bil prisiljen v izvajanje aktivnosti, ki mu_ji niso ustrezale. Iz premičnih sten smo v prostoru ustvarile_i tudi kotiček za umik in kontemplacijo s prigrizki in sokom.

Udeleženke in udeleženci so v končni refleksiji izrazile_i, da je bila izkušnja serije delavnic zanje pozitivna in da jim je prinesla nove vpoglede v razumevanje sebe. Mnoge_i so izrazile_i, da so jih delavnice spodbudile, da bodo ponovno začele_i raziskovati ustvarjalno izražanje, tudi po naših srečanjih. 

Z opravljanjem študijske prakse na Zavodu Bob sem pridobila pomembne izkušnje za delo z mladostniki in mladostnicami. Dobila sem vpogled v to, kaj je pri tem pomembno, hkrati pa sem dobila veliko vsebin za refleksijo lastnega dela. Izkušnja je bila intenzivna in izredno poučna. Zavod Bob in mentorica Anja Manja so v procesu nudili izdatno podporo, usmerjanje in pomoč pri izvedbi, tako materialno kot vsebinsko. Izkušnja sodelovanja z Zavodom Bob je bila zame zelo pozitivna in bi jo priporočila vsakomur. Za vse, kar so mi omogočili in za izdatno podpro, sem jim zelo hvaležna.«

Ves ta svet je oder (W. Shakespeare)
Ves ta svet je oder (W. Shakespeare).

Napisala: Maruša G.