Izmenjava BITI in zaključena Mednarodna mladinska izmenjava programa Erasmus+

LRM_EXPORT_20180804_185137
09 avg2018
357

LJUBLJANA – Kako drugače zaključiti 12-dnevno mednarodno mladinsko izmenjavo kot z verzom Daneta Zajca, pesnika, ki je tudi svoja mladostna leta preživel v stavbi na Poljanski 26. Na izmenjavi smo se namreč združili mladi in malo manj mladi z različnih svetov, ki smo jih na koncu povezali v enega. Istega. In dokazali, da kritično razmišljanje in umetnost resnično ne poznata meja.

Je na drugem svetu. Enakem.
Je drug na enakem svetu. Enak.
Je enak na istem svetu. Drug na drugem, isti. (D. Zajc)

Izmenjava je potekala v Dijaškem domu Ivana Cankarja, kjer je 12 dni sobivalo in ustvarjalo več kot 60 mladih in njihovih mentorjev iz Mostarja, Sarajeva, Novega Sada in Ljubljane. Celotna izmenjava, katere glavni organizator je bil pedagog in vzgojitelj v omenjenem domu, sicer pa duša in srce KUD-a Pozitiv, Drago Pintarič, je bila zasnovana z razmišljanjem o  vključevanju mladih v različne sfere družbenega življenja. Mladi so se tako lahko izobraževali v gledališki, video, street art in glasbeni delavnici, kjer so pod vodstvom izkušenih mentorjev odkrivali nove veščine in poglabljali svoje znanje na različnih področjih. Mentorstvo v gledališki delavnici so prevzeli Bogdan Janković (SRB), Miha Maver (SLO) in Urška Klajn (SLO), Radovan Jaušovec (SLO) in Boštjan Božič (SLO) sta bila mentorja v video delavnici, Matej Markovič (SLO) in Blaž Bačar (SLO) in Patrik Komljenović so vodili street art in grafiti delavnico, Orhan Maslo Oha (BiH) in Sandi Horvat (SLO) ter Vuk Janković pa so bili mentorji v glasbeni delavnici. Poudarek izmenjave je bil na delu mladih, na njihovem aktivnem vključevanju v projekt, na aktivni participaciji in s tem aktivnem medsebojnem sodelovanju. Udeleženci gledališke delavnice so se urili v najrazličnejših gledaliških praksah, usvajali tehnike govora, improvizacije, giba. Video delavnica je bila namenjena srečevanju z osnovami fotografije, studijske fotografije in pripravi kratkih videov za končno produkcijo. V street art delavnici so se udeleženci posvečali predvsem grafitom – s pomočjo šablon, ki so jih ustvarili sami, so izdelovali platna, ustvarili so scenografijo za končno produkcijo ter na lokaciji v Ljubljani izrisali grafit Biti IN. Vsi udeleženci glasbene delavnice so prihajali iz Rock šole Mostar, njihova delavnica je bila namenjena predvsem ustvarjanju avtorske glasbe za končno produkcijo.

Dvanajstdnevna zgodba se je tako zaključila na končni produkciji, ki je povezala vse omenjene delavnice. Na svobodi, pod milim nebom dicarskega dvorišča, so bili gledalci tako priča multimedijskemu dogodku, na katerem so se skozi celotno predstavo izmenjevali analogno in digitalno ter realno in virtualno.

Končni produkt celotne izmenjave je bil zastavljen kot eksperiment, za katerega ni bilo v naprej napisanega scenarija – vedeli smo le, da se bo nekaj zgodilo. Tako kot je nemalokrat pot pomembnejša od cilja, tako se nam je tokrat proces zdel pomembnejši od rezultata. Kaj mladim danes pomeni biti in? Kako dojemajo socialna omrežja? Kje je meja med realnim in virtualnim? Ali se bom udeležil naslednjih volitev? Sem zadovoljen s sistemom, znotraj katerega sem se znašel? Bom aktivno participiral ali mi bo vseeno? Vse to so vprašanja, o katerih smo razmišljali, razmišljanja pa okronali še z okroglo mizo, na kateri sta, poleg udeležencev izmenjave, svoja mnenja in znanje delila tudi filozof, nekdanji debater, sociolog kulture in strokovnjak na področju družbenih omrežij, Filip Dobranić – Muki in Borut Cink, programski menedžer na zavodu Movit in izvršni urednik revije Mladje. Skoraj dvourno debato je Cink zaključil s pozitivno mislijo, da zares štejejo predvsem izmenjave, kot je Biti IN, na kateri se družijo mladi, ki sicer prihajajo iz različnih kulturnih okolij, vendar imajo podobne interese, podobno kritično razmišljajo in se zavedajo, da imamo prav vsi svoje težave, ki jih je mogoče rešiti. Ob tem se rojeva energija, ki se lahko izkoristi za to, da se stvari, ki jih delaš v domačem okolju, prenesejo drugam in posledično plasirajo v neko širše družbeno okolje.

Posebno vlogo je v projektu odigrala tudi skupina za dokumentiranje, raziskovanje in evalvacijo, ki sta jo vodila in koordinirala člana gostiteljske skupine Nina Golob in Žan Dolinar. Skupina je skrbela za sprotno »procesiranje« projekta, ki je vključevalo tekoče  obveščanje, objave na spletni strani projekta in spletnih orodij ter sprotno evalvacijo. Del tega je bila krajša predstavitev orodja o beleženju znanj in kompetenc Youthpass ter priprava certifikatov, ki so jih ob zaključku izmenjave prejeli prav vsi udeleženci. Skupina je bila zadolžena tudi za anketiranje udeležencev. Ob klasičnem vprašalniku v zvezi z izmenjavo, pričakovanji in doživetem, je bila izvedena tudi raziskava na temo življenjskega sloga, vedenja in zdravja mladih ter njihove participacije v odnosu do fizičnih dejavnosti na eni in uporabo nove tehnologije in spletnih orodij na drugi strani. Pripravil in izvedel jo je v DIC-u zaposleni pedagog Miha Indihar. Gre za pilotski del širše raziskave, ki jo nameravamo pozneje izvesti na širšem vzorcu dijakov in mladih. Izsledki bodo sestavni del končnega poročila projekta.

Še eno uspešno Biti izmenjavo smo tako zaključili polni novih idej, inspiracije, znanja in kar je najpomembneje, bogatih življenjskih izkušenj. Ugotovili smo predvsem, da participacija mladih ni tako zanemarljiva, kot se morda zdi na prvi pogled. Le slišani in opaženi morajo biti pogosteje.

Vir in foto: Kulturno umetniško društvo Pozitiv

 

Natisni stran Natisni stran

Kategorije Izpostavljeno Mednarodno

Sorodni članki

Avtorji