Zavod 404: “Vzgajajmo ustvarjalce, ne le uporabnike tehnologije!” Akcija! Predstavitev nevladne organizacije za mlade

skupinska3
19 jun2018
351

SLOVENIJA - V okviru osrednje teme meseca junija “Mladi in podjetništvo” vam v tokratni mesečni rubriki Akcija! Predstavitev nevladnih organizacij za mlade predstavljamo Zavod 404. Zavod 404 je mladinski tehnološko – raziskovalni center, kjer mladi mlade učijo o sodobnih tehnologijah, jih izobražujejo o programiranju, elektrotehniki in strojništvu, delu z orodjem in stroji ter spodbujajo h kreativnosti in praktičnemu delu na zanimivih projektih ter izzivih. Eden izmed glavnih ciljev zavoda je, da lahko vsi, osnovnošolci, dijaki in študenti, svoje sicer bogato teoretično znanje, ki ga pridobivajo v šolah, uporabijo in nadgradijo skozi praktične preizkušnje in pretvorijo v resničnost. Izvajajo sobotne delavnice, poletne tabore in celoletne programe za osnovnošolce, celoletne dijaške ter zelo zahtevne študentske projekte.

logo_404

Zavod 404 logo

Glavnih 5 za nevladne organizacije za mlade:

Koliko mladih deluje v okviru vaše organizacije?

V okviru Zavoda 404 deluje več kot 30 mladih mentorjev, okrog 100 dijakov, ter več kot 2000 osnovnošolcev.

microtransat3Kako vključujete mlade in zagotavljate pogoje za njihovo aktivno participacijo?

Osnovnošolce vključujemo skozi številne celoletne programe, sobotne delavnice, poletne tabore in poletne tedne, tehniške dneve. Prav na vseh programih dajemo poudarek na praktični izvedbi aktivnosti. Tudi na tehniških dnevih, naši najbolj strnjeni dejavnosti, vsak posameznik v roke primer orodje, si izdela majhno vezje in z njim dopolni leseno značko izdelano na računalniško vodenem stroju – laserskem rezalniku. Na vseh drugih aktivnostih se lahko seveda bolj poglobljeno lotimo izbrane tematike, pridobimo osnovno teoretično znanje, nato pa se lotimo praktičnega dela, izdelave prototipa, odpravljanja napak, ponovnega načrtovanja, izdelavi novega prototipa, …

Za dijake, ki premorejo že nekoliko več znanja in spretnosti, pripravimo zahtevnejše izzive, ki jih v skupinah rešujejo skozi celo leto. Njihovi mentorji, študenti na tehničnih fakultetah, jim svetujejo, pomagajo ter se tudi sami z njimi učijo o novih tehnologijah.

Študenti lahko poleg mentorskega dela, svoj potencial uresničujejo še skozi delo na zahtevnih študentskih projektih, se udeležujejo mednarodnih tekmovanj in si že v času študija nabirajo praktično znanje in delovne izkušnje.

Dijaki imajo možnost tudi vključitve v mlado mentorsko ekipo, kjer že preden se podajo v študijske vode izkusijo predajanje znanja na mlajše. S tem si bogatijo pedagoške veščine, poleg tega pa še okrepijo svoje znanje.

S pokrito celotno izobraževalno vertikalo – naborom aktivnosti od osnove šole do fakultete, mladim omogočamo, da se lahko kadarkoli vključijo v naše aktivnosti in se ne glede na starost umažejo roke in se lotijo dela.

Katere tri lastnosti, po mnenju vaše organizacije, opišejo mlade v Sloveniji?

Ustvarjalnost, ekipni duh, pogum.

Kaj so glavni izziv in kaj glavne prednosti mladih?

Glavni izziv je stopiti iz cone varnega zavetja uporabljanja tehnologije, v nov, nepoznan svet ustvarjanja, ki pa na koncu vsakemu posamezniku vrne veliko več kot bi si na začetku mislil. Prednosti je, če mlade primerjamo z njihovimi starši, ogromno. Preživljajo najbolj kreativna in ustvarjalna leta svojega življenja, okolje jim, v večini primerov, omogoča, da lahko svobodno in brezskrbno raziskujejo in razvijajo, brez obilice obremenitev, ki jih v svojem vsakdanu občutijo odrasli.

Kako vidite mlade v Sloveniji danes in kako leta 2050?

Številni mladi so v zadnjih letih postali pasivni, nezainteresirani posamezniki, pri katerih ni zanimanja za vprašanja kaj, kako in zakaj nekaj, neka naprava, neka tehnologija deluje tako kot deluje. Številni mladi (in tudi starejši ) so danes le še uporabniki tehnologije. Vzgajajmo ustvarjalce, ne le uporabnike, kot glavno vodilo Zavoda 404 stremi k razbitju prav take mentalitete. Verjamemo, da se bodo mladi leta 2050 aktivno participirali pri ustvarjanju takratnih tehologij in da bodo polni novih idej pomagali graditi boljši jutri.

Predstavitev projektov:

Iris – avtonomna robotska jadrnica

Študentski interdisciplinarni projekt Univerze v Ljubljani in Zavoda 404 pri katerem študenti petih fakultet (Fakulteta za elektrotehniko, Fakulteta za matematiko in fiziko, Fakulteta za pomorstvo in promet, Fakulteta za računalništvo in informatiko in Fakulteta za strojništvo) razvijajo avtonomno jadrnico s katero se bodo na izzivu Microtransat Challenge potegovali za laskav naziv prve jadrnice, ki bi avtonomno prečkala Atlantski ocean. Tehnološko izjemno zahteven projekt, s številnimi inovativnimi reštivami, ki jih razvijajo študenti ob pomoči mentorjev s fakultet in industrije.

Instagram

Facebook

Spletna stran

TAFR Robotics

TAFR (Telematic Autonomous Field Robot) je avtonomni kmetijski robot namenje nadzoru velikih kmetijskih površin, gnojenju, škropljenju. Študentska ekipa po večini študentov s Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani je robota razvila povsem samostojno, da je njihovo delo res dobro pa dokazujejo tudi rezultati na mednarodnih tekmovanjih. Na lanskoletnem Field Robot Event so se prebili do skupnega 4. mesta, letos pa, z novim robotom, ciljajo še na višjo uvrstitev.

Facebook

Spletna stran

Predstavitveni video

Growbox, sobni rastlinjak

Growbox je delo dijakov gimnazije Moste, ki so se v preteklem šolskem letu, ob pomoči mentorske ekipe, ukvarjali z razvojem sobnega rastlinjaka. Z LED tehnologijo, ki glavni del izsevane svetlobe oddaja v infrardečem in ultravijoličnem spektru, z različnimi vrstami in številom LED-diod se lahko natančno približamo spektru svetlobe, ki rastlinam omogoča optimalno rast. Diode so cenovno ugodna in energijsko učinkovitejša alternativa svetilkam. Growbox ima zdaj svojo mesto na gimnaziji, kjer lahko pri pouku biologije preučujo rast rastlin in opravljajo meritve.

Več o projektu

Video predstavitev

Podvodni jadralec

Po štirih letih se dijaki Gimnazije Vič vračajo nazaj tja, kjer se je pravzaprav začela zgodba Zavoda 404: v morskih globinah, s projektom podmornice Calypso. Letošnji projekt je izdelava Podvodnega jadralca (Underwater glider), posebne vrste podmornice, ki nima aktivnega pogona in ki pod vodo jadra s pomočjo spreminjanja svoje plovnosti. Dolgo avtonomnost jadralcu omogočajo sončne celice, ki ob postanku na površju gladine napolnijo baterije. Hkrati se med polnjenjem izvede prenos s senzorjev zbranih podatkov na strežnike, kjer sledi podrobnejša analiza. Dijaki se med projektom povezujejo s številnimi podjetji. Podjetje Celtra je glavni sponzor projekta, poleg tega pa dodatne informacije in znanje nabirajo pri različnih laboratorijih ljubljanskih fakultete ter podjetjih.

 

 Več o projektu

Vir: uredništvo mlad.si

Foto: Zavod 404

Natisni stran Natisni stran

Kategorije Članki

Sorodni članki

Avtorji