Pomen zdrave prehrane med izpitnim obdobjem

fruit-bowl-2993938_960_720
09 jan2018
68

SLOVENIJA – Čeprav se je zima šele dobro začela, vrabčki že pošteno na glas čivkajo o pomenu zdrave prehrane za človeka in njegovo telo. Za študente je pred vrati najbolj stresen del leta – izpitno obdobje. Neprespane noči, cisterne kave in drugih poživil, nezdravi prigrizki in hitra hrana … vse, da se lahko čim prej vrnemo h gradivu. Pa je to res najbolje, kar lahko storimo za naše telo?

S stresom se najlažje spopademo, če v naše telo vnašamo pravilna živila. S tem mu zagotovimo energijo, ki nam da zagon za spopadanje s prihajajočimi izzivi. Zdrava prehrana je pomembna tako za naše fizično kot psihično zdravje. Tako kot vsi ostali organi tudi možgani za svoje delovanje potrebujejo energijo. Z ustrezno, enakomerno zalogo energije je naše telo sposobno daljše koncentracije in zbranosti.
Vsak košček zaužite hrane je izbira, ki ali izčrpa ali hrani naše možgane. Zaradi s sladkorji in trans maščobami bogate hrane se lahko počutimo depresivne, tesnobne in psihično meglene, prava izbira hrane pa nas dela pozitivne, produktivne in psihično ostre. Nekatera živila so še posebej bogata s hranili, ki so potrebna za ustvarjanje, zaščito in popravilo možganskih celic, zagotavljajo pa tudi zalogo nevrotransmiterjev, ki nadzorujejo, kako dobro se učimo, si zapomnimo stvari ter kako srečni in motivirani smo.
Za začetek lahko namesto izdelkov iz bele moke izberemo tako imenovana polnovredna živila, kot so polnozrnate testenine in kruh, ajdova kaša, oves, ječmen, rjavi riž in podobno. Ta živila počasneje sproščajo glukozo, zaradi česar smo dalj časa siti in bolj zbrani.
Za optimalno delovanje naši možgani potrebujejo omega 3 maščobne kisline. Ker jih naše telo ne proizvaja samo, jih moramo v telo vnašati sami. Omega 3 maščobne kisline so ključna strukturna sestavina celičnih membran možganskih in živčnih celic in pripomorejo k boljšemu pomnjenju in preprečujejo nastanek bolezni, kot je Alzheimerjeva bolezen. S slednjimi maščobnimi kislinami bogata živila so mastne ribe, kot je denimo losos, sardine in skuša, vsebujejo pa jih tudi oreščki in semena, kot so lanena semena, orehi in soja.
Izvrstno živilo, ki je cenovno dostopno vsem študentom ter hkrati zelo dobrodošlo v naši prehrani, so jajca. Jajca so bogata z beljakovinami in vitaminom B ter so vir omega 3 maščobnih kislin. Poleg izvrstne sestave so jajca odlično živilo tudi zaradi njihove vsestranskosti – lahko jih jemo zjutraj, zvečer, naredimo omleto, jih vmešamo, zraven dodamo zelenjavo in kos polnovrednega kruha in hitra hrana at it’s finest je pred nami.
Za dobro delovanje naši možgani potrebujejo antioksidante, ki ščitijo možganske celice pred oksidativno škodo. Z njimi je posebej bogato jagodičevje. Poleg jagodičevja pa je z antioksidanti bogata tudi temna čokolada. Antioksidanti v njej pripomorejo k boljšemu spominu, pozornosti, reakcijskemu času in reševanju problemov. Najboljša izbira je temna čokolada, ki vsebuje več kakavovih delcev.
Pravilna hrana sama od sebe seveda ne bo dala rezultatov na izpitih, lahko pa pripomore k boljšemu nastopu. Za uspešen začetek dneva si privoščimo jogurt z ovsenimi kosmiči in jagodičevjem ter orehi ali zelenjavno omleto s polnovrednim kruhom, da naše možgane prebudimo in pripravimo na dan. Za kosilo si pripravimo obrok, ki nas bo nahranil tako fizično kot psihično. Dobra izbira je piščanec ali riba z rižem in razno sezonsko zelenjavo. Subvencionirana prehrana nam omogoča obilo možnosti za zdrav in uravnotežen obrok. Naše telo in možgani nam bodo hvaležni, če si bomo ob glavni jedi privoščili solato z olivnim oljem. Za večerjo si privoščimo lahek obrok, ki nam bo dovolil mirno spati in spočiti možgane. Odlična izbira je z beljakovinami in zelenjavo bogat obrok: zelenjavo kombiniramo z mesom, ribo ali jajci. Možnosti so neskončne, potrebno je le malo kreativnosti. A ne pozabimo: jemo, da živimo, ne pa obratno.

 Vir in foto: Odbor za socialo in zdravstvo Zveze ŠKIS

Natisni stran Natisni stran

Kategorije Novice

Sorodni članki

Avtorji