Naš organizem je kompleksen stroj

20161020_163850_resized
17 avg2017
191

LJUBLJANA – Vabljeni k branju zapisa dr. Simone Gomboc, univ. dipl. psih. in sodelavke Združenja Sezam o delovanju našega organizma.

Naš organizem je zelo kompleksen stroj – in to je dobra novica!

Naše telo (z njim naši možgani in seveda psihološko doživljanje) je zelo kompleksen sistem. To pomeni, da je naše psihološko počutje rezultat velikega števila dejavnikov, ki so, da bi bila stvar še bolj kompleksna, tudi med sabo v nenehni interakciji.

Navedimo samo en primer. Če čutite hvaležnost za stvari, ki jih imate, namesto razočaranje nad stvarmi, ki se vam (še) izmikajo, boste bolje spali. Če boste dobro spali, boste čutili manj fizičnih bolečin. Če vas bo vaše telo manjkrat bolelo, boste boljše volje. Če boste dobro razpoloženi, boste manj anksiozni. Če boste čutili manj anksioznosti, boste imeli večjo sposobnost koncentracije in pravilnega načrtovanja, kar vam bo nadalje pomagalo pri sprejemanju dobrih odločitev. Če boste zadovoljni s svojimi odločitvami, boste še manj anksiozni, še boljše bo vaše razpoloženje, v tem pozitivnem vzdušju boste pa spontano še bolj hvaležni za pozitivne stvari v vašem življenju. Ko boste dobro razpoloženi, se vam bo večkrat ljubilo ukvarjati se s športnimi aktivnostmi in družiti s prijatelji, kar bo oboje še pripomoglo k občutenju sreče in zadovoljstva.

In navedenega primera vidimo, da je dejavnikov veliko in da eden na drugega vplivajo. Če si želimo izboljšati naše psihološko počutje, imamo za to veliko različnih poti. Katerokoli pot bomo ubrali, vsaka bo pripomogla v doseganju končnega cilja. Si nekdo, ki rad piše dnevnik pred spanjem in mu je všeč ideja, da bi si vsak dan zapisal 10 stvari, za katere je hvaležen? Ali se ti zdijo takšni seznami neumni in ti je lažje skrbeti za to, da vsaj 5krat na teden razgibaš svoje telo? Ali pa sovražiš telovadbo, se ti pa zdi, da bi s tem, ko bi zmanjšal število popitih kav, izboljšal svoje spanje? Mogoče ne piješ kave, imaš pa tako banalen problem, kot so hrupni sosedi ali slab jogi? Mogoče te skrbi, da imaš premalo zanimiv tem v rokavu za klepet ob čaju, bi si pa upal povabiti simpatijo v kino? Mogoče ne maraš tehnik sproščanja, poznaš pa občutek sproščenosti in olajšanja, ko se s prijateljem ali s terapevtom pogovoriš o zate težkih vsebinah? Tudi nekatere ljudske resnice, npr. tista, da je smeh pol zdravja, niso iz trte izvite, saj smeh sprosti izločanje endorfinov, ti. hormonov sreče. Tudi pri smejanju imamo več možnosti; lahko se vpišemo na tečaj joge smeha, lahko zvečer lenarimo ob svoji najljubši humoristični nanizanki ali pa ubijejo dve muhi na en mah in se krohotamo ob pripovedovanju starih štorij z našimi najljubšimi ljudmi. Ker na koncu koncev, ljudje smo socialna bitja. Naša vrsta je preživela zato, ker je znala sodelovati in evolucija nas je v tvorjenje socialnih vezi spodbujala z biološkimi mehanizmi, ki nas še danes nagrajujejo z dobrim počutjem vsakič, ko pokličemo prijatelja, kosimo v družinskem krogu in ne nazadnje, pobožamo svoje štirinožne kosmatince. Tako dobra socialna mreža (ob resni zmerni telesni aktivnosti) ostaja primarni varovalni faktor pred negativnimi psihološkimi stanji (kot je npr. tudi depresija).

Zatorej, ko se ne počutiš najbolje, vedi, da rešitev ni ena, ampak jih je veliko. Začni pri tisti, ki je zate v tistem trenutku najlažja. Če pa potrebuješ nasvet, klepet, podporo, pa se lahko obrneš tudi na psihološko svetovalnico, ki deluje v okviru Mladinske postaje Moste.

dr. Simona Gomboc, univ. dipl. psih., Združenje SEZAM, Zavod Delavnica konceptov in UP FAMNIT
kontakt: simona.gomboc@gmail.com

Vir in foto: Združenje mladih, staršev in otrok Sezam

Natisni stran Natisni stran

Kategorije Članki

Sorodni članki

Avtorji